راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

ثبت‌نام مجدد نهضت ملی مسکن/ «ایوانکی» به تهرانی‌ها جای خالی داد

به گزارش ساختمان آنلاین: ثبت نام نهضت ملی مسکن بار دیگر از چهارشنبه ۱۵ تیرماه آغاز شد در این نوبت از نام نویسی از متقاضیان نهضت ملی مسکن، قرار است در ۴ استان و ۴۰ شهر نام نویسی انجام شود.

به گفته پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به مرور در سایر شهرهایی هم که زمین تأمین شود یا اینکه متقاضیان ثبت نام‌های دوره‌های گذشته در صورت عدم تکمیل مدارک، به تدریج حذف شوند، ظرفیت‌های جدید به متقاضیان باقی مانده داده خواهد شد.

وی افزود: ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار و در نهضت ملی مسکن نام نویسی کردند که از آنها ۳ میلیون ۴۰۰ هزار نفر واحد شرایط تشخیص داده شدند همچنین یک میلیون نفر از این افراد تا کنون مدارک خود را بارگذاری نکرده یا به پیامک‌ها ی مراجعه به ادارات راه و شهرسازی یا شهرهای جدید یا بنیاد مسکن توجه نکرده‌اند که تا پایان تیر ماه فرصت دارند وضعیت خود را مشخص کنند؛ در غیر این صورت از نهضت ملی مسکن کنار گذاشته می‌شوند.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز هفته جاری در برنامه زنده تلویزیونی از باز شدن ظرفیت شهر جدید ایوانکی در استان سمنان برای متقاضیان تهرانی خبر داده بود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در این برنامه با اشاره به هک شدن سامانه ملی املاک و اسکان کشور گفت تا کنون بیش از ۲ میلیون نفر در این سامانه مشخصات ملکی-سکونتی خود را درج کرده‌اند. پیشتر هم پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از نام نویسی ۲ میلیون و ۶۰ هزار نفر در سامانه املاک و اسکان کشور خبر داده بود.

در هفته جاری مرکز آمار درباره وضعیت بازار مسکن تهران طی خرداد سال جاری گزارشی ارائه کرد که بر اساس آن متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود این در حالی است که گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن پایتخت طی آخرین ماه اولین فصل سال جاری حاکی است که متوسط قیمت هر متر مربع مسکن ۳۹ میلیون و ۴۴۱ هزار تومان بوده است.

وزیر راه و شهرسازی در هفته جاری در مراسم الحاق ۳۱۹ دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه راه آهن از وجود کریدور ترانزیتی هند-ایران-فنلاند پرده برداشت.

به گفته رستم قاسمی، کانتینر از هند به بندر شهید رجایی و از آنجا با قطار به رشت و سپس با حمل و نقل زمینی به آستارا و از آنجا به آذربایجان و روسیه و فنلاند حمل می‌شود که کل این مسیر ۱۷ تا ۱۸ روز است اما اگر بخواهد از مسیر دریای سیاه عبور کند، ۴۵ روز تا دوماه طول می‌کشد.

وی با اشاره به این کریدور بر اهمیت تکمیل حلقه مفقوده راه آهن رشت-آستارا اشاره و اظهار کرد: حتی اگر نیاز باشد ساختمان وزارت راه را بفروشیم، باید این مسیر ریلی ۱۶۲ کیلومتری تکمیل شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا