راه و شهرسازیمجله خبری

آغاز عملیات ساخت ۱۰۰ هزار واحد جدید نهضت ملی مسکن از فردا

به گزارش ساختمان آنلاین:  «رستم قاسمی» امروز (دوشنبه) بعد از جلسه مشترک با همتای ارمنستانی خود در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: ساخت ۴ میلیون مسکن در برنامه است که ۸۰۰ هزار واحد آن به مسکن روستایی اختصاص دارد و با بنیاد مسکن قرارداد داریم که در حال حاضر ساخت ۱۶۷ هزار واحد مسکن روستایی آغاز شده و بنیاد مسکن در ۴ سال آینده سقف مسکن روستایی را بدون تردید پر خواهد کرد.

وی ادامه داد: از ۳۰۰ هزار واحدی که در بافت فرسوده نیز باید ساخته شود، شرکت بازآفرینی شهری با شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های تابعه ساخت ۱۵۰ هزار واحد نهضت ملی را در بافت‌های فرسوده به امضا رساند.

قاسمی خبر داد که تامین زمین برای ساخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در حال اتمام و زمین ساخت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد دیگر نیز در حال بارگذاری است که در ادامه اجرای طرح به آن اضافه خواهد شد.

۱.۳میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن در مرحله اجرا

وی گفت: فردا در جلسه عالی شورای مسکن و در حضور رییس جمهوری اعلام خواهیم کرد که یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مراحل اجرا از خاکبرداری تا فونداسیون قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسکن یک‌ساله ساخته نمی‌شود، گفت: برنامه ما این است که شعار مسکنی دولت مبنی بر ساخت ۴ میلیون واحد را در دو بخش دو میلیون واحدی اجرا کنیم و تا قبل از شهریور ماه امسال قطعه نخست شروع ساخت دو میلیون واحد نهایی خواهد شد.

آغاز عملیات ساخت ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید

وزیر راه و شهرسازی گفت: سهمیه شهرهای جدید از طرح نهضت ملی مسکن ۶۰۰ هزار واحد است که فردا با دستور رئیس‌جمهوری ساخت صدهزار واحد آن آغاز خواهد شد.

قاسمی گفت: ما روی زمین خالی کلنگ نمی‌زنیم، مگر آنکه پیمانکار آن مشخص و زیرساخت‌ها نهایی شده باشد.

وزیر راه و شهرسازی درباره علت عدم پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی در سال گذشته از سوی بانک‌ها برای ساخت مسکن نیز، گفت: مشکل سال گذشته این بود که باید با شورای پول و اعتبار در خصوص سهمیه هر بانک و دیگر نکات فنی آن مکاتبه می‌کردیم که این اتفاق افتاده است. ما در شش‌ماهه نخست دولت سیزدهم کارهایی مانند تهیه نقشه مجتمع‌های مسکونی و تأمین زیرساخت‌ها را به اتمام رسانده‌ایم.

تعیین تکلیف ۲۰۰ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ در خصوص باقی ماندن واحدهای مسکن مهر در مرحله نازک‌کاری و عدم تحویل آن، گفت:  ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده است و فردا در شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور این ۲۰۰ هزار واحد تعیین تکلیف می‌شوند،

وی بیان کرد: ما از مشکلات مسکن مهر در نهضت ملی مسکن الگوبرداری کردیم و ایرادات آن را برطرف کردیم. به‌عنوان‌مثال تراکم خانوار در مسکن مهر ۱۲۷ خانواده در هر هکتار است که در نهضت ملی مسکن به ۵۰ خانواده در هر هکتار کاهش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال مجدد  درباره مشکلات سکونتی مردم در واحدهای تحویل شده مسکن مهر در شهرهای جدید هشتگرد و پردیس اظهار داشت: مردم این دو شهر جدید مشکلات عدیده‌ای دارند و ما به آن واقف هستیم.

وی گفت: ۱۰ هزار واحد مسکونی در پردیس کمبود تحویل داریم. بدین معنی که مردم بعضاً آورده موردنیاز یا حتی اقساط آن را پرداخت کرده‌اند اما مسکنی ساخته نشده است که فردا در جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا