راه و شهرسازیمجله خبری

فرصتی جدید برای جاماندگان طرح نهضت مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:  یونس سیفی، معاون مسکن ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، با بیان اینکه مبلغ اعلام شده آورده اولیه مسکن ملی، با توجه به تناسب قیمت تمام شده بوده است، گفت: حدود ۱۰ درصد این مبلغ جهت پرداخت اولیه است.

وی با اشاره به اینکه اگر شخصی توانایی پرداخت مبلغ را ندارد، می توان مبلغ کمتری را پرداخت کنند، افزود: به صورت موردی اگر فرد عضو کمیته امداد، بهزیستی و یا دارای شرایط خاصی باشد، می توانند مبلغ کمتری را پرداخت کنند‌؛ این افراد پس از درخواست و ارائه مدارک و مستندات از این تخفیف برخوردار می شوند.

سیفی با بیان اینکه مبلغ اولیه هم در سراسر کشور ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته اند، گفت: در‌جهت حفظ رفاه حال شهروندان استان البرز نیز مبلغ ۴۰ میلیون تومان را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام تکمیل شده است، افزود: سامانه در حال حاضر بسته است، اما با توجه به استقبال در خواست داده ایم و احتمالا حدود ۱۵ روز آینده سایت برای شهرهای ماهدشت، شهر جدید، محمد‌شهر و افرادی که سکونت پنج سال را در شهر کرج دارند باز می شود تا در پروژه های ماهدشت و شهر جدید هشتگرد ثبت نام صورت بگیرد.

سیفی با بیان اینکه جا نمایی احداث مسکن صورت گرفته است، ادامه داد: پروژه ها در شهر جدید هشتگرد، نظر آباد، محمدشهر، فردیس، سایت شمالی مسکن مهر ماهدشت و چند شهرک در سمت اقبالیه در دست احداث است.

وی با بیان اینکه احتمال دارد اراضی به خود مردم واگذار شود، گفت: گروه های چهار نفره تا ۱۰ نفره می توانند ثبت نام کنند و زمین را تحویل بگیرند.

سیفی با بیان اینکه این اراضی حداکثر ظرف ۱.۵ سال باید ساخته شود، افزود: چنانچه توانستند ساخت و کارهای بانک را انجام دهند بحث واگذاری زمین نهایی می شود.

وی در پایان گفت: انجام خدمات رو بنایی از قبیل رفاهی، آموزشی، انتظامی، فرهنگی، فضای سبز، تجاری و … در دستورکار قرار گرفته و پس از تکمیل، پروژه به شهرداری واگذاری می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا