بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

فروش عرصه مسکن مهر هشتگرد متوقف نشده است

به گزارش ساختمان آنلاین: ماجرای توقف و عدم توقف فروش سند عرصه مسکن مهر این روزها در برخی شهرهای جدید که پروژه مسکن مهر در آن شهرها احداث شده اند در نوع خود جالب است. این اقدام در حالی به یک سوال بزرگ برای برخی از متقاضیان به خصوص در شهر جدید هشتگرد تبدیل شده است مبنی بر این که آیا فروش عرصه مسکن مهر به راحتی در حال انجام است یا اینکه برخی از شهرها خودسرانه این برنامه را عملیاتی متوقف کرده اند.

یکی از شهرهایی که این روزها به صورت آشکار فروش عرصه مسکن مهر را متوقف کرده است شهر جدید هشتگرد است. این اقدام اگر چه به صورت آشکار از سوی مدیر عامل این شهر رد شده و عنوان می شود که توقفی در فروش عرصه مسکن مهر صورت نگرفته است اما به واقع برخی از کارکنان شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با تفسیری که از ابلاغیه شرکت عمران شهرهای جدید داشته اند این فروش و انتقال عرصه را متوقف کرده اند.

آنطور که برخی از عوامل فرایند صدور سند عرصه مسکن مهر در شهرهای جدید به خصوص شهر هشتگرد به آن اذعان دارند این اقدام با دستور مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید از تهران باعث شده تا فعلا هیچ سند عرصه ای به متقاضیان مسکن مهر صادر نشود. این اقدام به گفته مسولان مزبور با هدف بالا رفتن قیمت عرصه و قیمت های جدید و در نهایت قیمت مسکن مهر است.

برخی از متقاضیان مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد چندی پیش گفتند: مسئولان واحد نقل و انتقال و صدور سند عرصه در شهر جدید هشتگرد اعلام می کنند که مدتی است شرکت عمران شهرهای جدید دستور داده تا الحاقیه صدور سند عرصه صادر نشود و در حالیکه تمام فرایند نقل و انتقال صورت می گیرد و معرفی به بانک و تعویض ضامن نیز انجام می شود هیچ سندی دال بر اینکه آن سند به نام فرد خریدار صادر شود صورت نمی گیرد.

اما «علیرضا جعفری» مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این پرسش که آیا توقف فروش عرصه مسکن مهر در شهر هشتگرد به دستور شما بوده است؟ گفت: مسکن مهر قانونی دارد که اگر قرار باشد عرصه آن واگذار شود یا متقاضی می تواند ۹۹ ساله آن عرصه را خریداری کند یا اگر امروز بخواهد عرصه را خریداری کند باید هزینه آنرا بر اساس قیمت کارشناسی بدهد.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از متقاضیان، مسکن مهری را که قبلا عرصه آن خریداری شده بود و حالا بعد از نقل و انتقال قصد دارند عرصه آن را به نام خود منتقل کنند وقتی که به شرکت عمران شهر جدید هشتگرد مراجعه می کنند با پاسخ منفی مسئولان شرکت عمران مواجه می شوند و اعلام می کنند که دستور از تهران است. آیا این دستور را شما صادر کرده اید؟ گفت: به صراحت اعلام می کنم که منعی ندارد.

این سوالات و این پرسش ها در حالی مطرح شده است که طبق وعده ای که مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید و روابط عمومی این شرکت به این پرسش ها داده است قرار است «چاغروندی» معاون فنی به این سوالات و شبهات به وجود آمده پاسخ دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا