بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

آمار جدید از تقاضای فعال مسکن دولتی

به گزارش ساختمان آنلاین:   این در حالی است که از بین بیش از ۳میلیون متقاضی واجد شرایط اعلام‌شده از سوی وزارت راه وشهرسازی، حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر از آنها اقدام به تکمیل ثبت نام و ورود به گام دوم این طرح کرده‌‌اند؛ اما آمار بانکی از افتتاح حساب بانکی در این طرح نشان می‌‌دهد کمتر از نیمی از این افراد اقدام به افتتاح حساب در بانک برای واریز آورده کرده‌‌اند. میانگین مبلغ واریزشده از سوی این متقاضیان کمتر از سهم آورده در مرحله اول بوده است.

به‌طور متوسط هر کدام از متقاضیانی که اقدام به واریز آورده اولیه به شبکه بانکی کرده‌‌اند، حدود ۳۶میلیون تومان واریز کرده‌‌اند. این در حالی است که تنها در مرحله اول واریز آورده باید هر متقاضی ۴۰میلیون تومان به حساب بانکی خود در بانک واریز می‌‌کرده است.

این در حالی است که همچنین آمارها نشان می‌‌دهد تاکنون در مجموع کمتر از ۲۵هزار میلیارد تومان از سوی متقاضیان برای اجرای این طرح در شبکه بانکی سپرده‌‌گذاری شده است.

براساس اعلام شبکه بانکی، تاکنون حول و حوش ۳۵۰هزار واحد برای پرداخت تسهیلات به شبکه بانکی معرفی شده‌‌اند که برای حدود ۱۵۰هزار واحد قرارداد پرداخت تسهیلات منعقد شده است. کارشناسان از آمار پرداخت تسهیلات بانکی به طرح نهضت ملی به‌عنوان واقعیت طرح نهضت ملی تعبیر می‌‌کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا