مجله خبری

متقاضیان مسکن ملی این خبر را بخوانند

متقاضیان مسکن ملی این خبر را بخوانند

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان پذیرفته شده مسکن ملی تا ۲۶ اسفند ماه فرصت دارند نسبت به تکمیل تقاضای خود اقدام کنند.

به گزارش سلام نو، پس از تکمیل ثبت نام اولیه، متقاضیان واجد شرایط پامک ثبت نام دریافت کرده و از شانزدهمین روز بهمن ماه تکمیل مدارک آغاز شده است.

ازسال پیامک از ۱۴ بهمن آغاز شد و بر این اساس متقاضیان طرح مسکن ملی که برای تکمیل مدارک پیامکی دریافت نکرده‌اند، مشمول دریافت مسکن اقدام ملی نشده‌اند. این دسته افراد در صورت اعتراض می‌توانند از تاریخ یکم اسفند ماه تا ۱۰ اسفند ماه با مراجعه به سامانه مسکن ملی از چگونگی پیگیری کسب اطلاع کنند.

برنامه زمان‌بندی تکمیل ثبت نام

وزارت راه برای تکمیل ثبت نام تاییدشدگان دریافت مسکن ملی در شهرهای جدید و شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شرایطی را تعیین کرده است.کسانی که برای خانه‌دار شدن در شهرهای جدید ثبت‌نام کرده‌اند براساس جدول زمانی حروف الفبا که وزارت راه منتشر کرده از روز ۱۵ بهمن ماه آغاز شده و تا روز ۲۶ اسفند ماه ادامه دارد.

در خصوص مراجعه متقاضیان واجد شرایط جهت تشکیل پرونده در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز برنامه زمانبندی از روز ۱۶ تا ۳۰ بهمن ماه تعیین شده است، اما تنها برای متقاضیان در استان ایلام از روز ۱۶ به بهمن ماه تا ۲۰ اسفند ماه در نظر گرفته شده است.

چه مدارکی برای ثبت نام لازم است؟

همچنین در اطلاعیه روز ۱۶ بهمن ماه مدارک مورد نیاز اعلام شده است که شامل اصل و فایل اسکن از اصل تمامی صفحات شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل (فرمت JPG با حجم ۲۰۰k)، اصل و فایل اسکن از اصل کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل (فرمت JPG با حجم ۲۰۰k)، اصل و فایل اسکن از اصل گواهی کفالت(سرپرستی) درصورت ضرورت (فرمت JPG با حجم ۲۰۰k)، اصل و فایل اسکن از اصل گواهی سابقه سکونت در پنج سال اخیر(گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیل فرزندان، سابقه بیمه (فرمت JPG با حجم ۲۰۰k) و تعهدنامه محضری مبنی بر دارا بودن شرایط به شرح فایل پیوست.

در این اطلاعیه در خصوص مرحله بعدی ثبت نام آمده است: متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی که درسایر شهرها ثبت نام نموده‌اند، پس از دریافت پیام کوتاه از طرف بنیاد مسکن جهت بارگذاری مدارک در سامانه و حضور در شعب بنیاد مسکن شهر محل تقاضا دعوت خواهند شد.

بر اساس اعلام مقامات وزارت راه و شهرسازی در اولین مرحله از ثبت نام مسکن ملی، بیش از ۲۴۰ هزار واحد در شهرهای مختلف کشور و ۲۰ هزار واحد در بافت های فرسوده ثبت نام کردند. بر این اساس به طور متوسط ۵۸ درصد از ثبت نام کنندگان یعنی نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر در کل کشور واجد شرایط شناخته شده‌اند.

علت ردصلاحیت ۴۲ درصد متقاضیان را نداشتن فرم «ج»، مالکیت شخصی و شرایط اخذ تسهیلات عنوان شده است.پیش بینی ها حکایت از آن دارد که دور دوم ثبت نام مسکن ملی در اسفند ماه کلید بخورد.

 

منبع: سلام نو

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا