بورس و بازارمجله خبری

قیمت مسکن بر مدار صعودی؛ ساخت و ساز بی‌رونق

به گزارش ساختمان آنلاین:  احتمالا اگر کمی اخبار را دنبال کنید و یا پیگیر قیمت‌ها در بخش مسکن باشید و یا حتی هیچ یک از این دو را انجام ندهید، افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر موضوعی است که برای شما نیز پررنگ بوده است.

سال‌های اخیر شاهد بزرگترین جهش قیمتی در حوزه مسکن بوده‌ایم و بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که ساخت و ساز مسکن ممکن است این افزایش قیمت را تسلی دهد و با افزایش ساخت و ساز ثبات نسبی در بازار مسکن باشیم.

اما نگاهی به آمار نشان از آن دارد که ساخت و ساز مسکن در سال‌های اخیر در تهران کاهش یافته است. سال‌های ٩٠ تا ٩٢ نیز دقیقا شاهد یک جهش قیمتی در بخش مسکن بودیم. اما جهش قیمتی آن سه سال، افزایش ساخت مسکن در تهران را در پی داشت.

اما جهش قیمتی که از سال ٩۶ شاهد آن هستیم، نه تنها به افزایش ساخت و ساز منجر نشد، بلکه کاهش در ساخت و ساز مسکن را نیز در پی داشت؛  موضوعی که به شدت نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

اقتصاد آنلاین

واحد مسکونی

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا