مجله خبری

قیمت مسکن تا سال ۱۴۰۰ ثابت باقی می‌ماند

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته حسن روحانی در جلسه هیات دولت نسبت به آهنگ شرایط اقتصادی سخن گفت. او وعده داده است که آهنگ شرایط اقتصادی کشور به سمت مطلوب پیش می‌رود و بازار بورس و ارز نسبت به ماه‌های اخیر به مراتب شرایط بهتری پیدا کرده است. روحانی همچنین درباره بازار مسکن هم این طور گفته است که « در بازار مسکن نیز تا پایان سال شرایط بهتری خواهیم داشت، چنانچه همه وزارت‌خانه‌های مربوطه وارد صحنه شوند، می‌توان شرایط مسکن را بهبود بخشید.»

در همین رابطه یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا بازار مسکن در ماه‌های آینده بهبود خواهد یافت یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: دولتمردان در حوزه مسکن کلی‌گویی می‌کنند؛ اینکه گفته می‌شود وضعیت مسکن بهتر می‌شود یعنی قیمت مسکن کاهش می‌یابد؟ یا توسعه ساخت مسکن با حمایت دولت و اجرای بخش‌خصوصی کلید زده خواهد شد؟ یا قرار است تسهیلات بانکی گسترده‌ای در اختیار انبوه‌سازان و مصرف‌کنندگان قرار گیرد!

منصور غیبی افزود: دخالت‌های دولت ممکن است التهابات قیمتی را کاهش دهد اما متاسفانه در سیستم اقتصادی کشورمان اقدام جدی در حوزه مسکن انجام نشده است. به عنوان مثال قبل از افزایش التهاب قیمت مسکن باید درحوزه تولید مطالعاتی از سوی دولت انجام می‌گرفت؛ این در حالی است که دولتمردان زمانی به مردم نوید تثبیت یا کاهش قیمت می‌دهند که کار از کار گذشته است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت مسکن تا سال‌های آینده روند تثبیتی داشته باشد؟ پاسخ داد: در سال‌های آینده اتفاق‌های متعددی می‌تواند، رخ دهد. قطعا تا سال ۱۴۰۰ شاهد تثبیت قیمت مسکن هستیم. البته زمانی در بازار مسکن شرایط بهتری خواهیم داشت که از شعار عبور کنیم و برنامه‌ها را با کمک بخش‌خصوصی کشور به مرحله اجرا برسانیم.

منبع:شهرخبر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا