بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

پیش‌بینی درآمد مالیاتی ۵۸۹ هزار میلیارد تومانی دولت از ساخت ۴ میلیون مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین: وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی (جمعا چهار میلیون واحد)، باید به مساحت تقریبی 520 میلیون متر مربع عملیاتی ساختمانی اجرا شود.

برای اجرای این میزان عملیات ساختمانی 3120 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم صورت می پذیرد که حدود نیمی از این منابع از محل منابع بانکی و مابقی از محل آورده نقدی متقاضیان در طول دوره ساخت، تامین خواهد شد.

با انجام این سرمایه‌گذاری با لحاظ ضریب انتشار 1.9، به میزان 5896 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد خواهد شد. ضمن این‌که 589 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از محل اجرای طرح برای دولت حاصل می‌شود. همچنین این میزان از ساخت و ساز  به میزان بالغ بر 7 میلیون نفر اشتغال مستقیم و 5.2 میلیون نفر اشتغال غیر مستقیم (جمعا 12.2 میلیون نفر نفر اشتغال) در طول دوره اجرای طرح ایجاد خواهد کرد.

علاوه بر این جهت تامین خدمات زیربنائی و روبنائی در زمین های تخصیص یافته به طرح، نیز باید سرمایه‌گذاری زیادی از محل منابع دستگاه‌های خدمات‌رسان و بودجه عمومی و سایر روش‌های پیش بینی شده صورت پذیرد که این سرمایه گذاری نیز منجر به افزایش قابل توجه تولید ناخالص داخلی، اشتغال و مالیات شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا