مجله خبری

ساخت پروژه‌های گران طرح ملی مسکن پرند آغاز شد

ساخت پروژه‌های گران طرح ملی مسکن پرند آغاز شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پدرام صمیمی‌فر با اشاره به سهمیه 20هزار واحدی شهر جدید پرند از طرح اقدام ملی تولید وعرضه مسکن،اظهار کرد:: در راستای طرح ملی مسکن، تولید و عرضه مسکن در دو قالب مشارکتی و فروش اقساطی، شرکت عمران پرند برنامه‌هایش را پیش می‌برد.

وی با اعلام این‌که در ساخت مشارکتی سایت 88 هکتاری به ظرفیت 3420 واحد و سایت 130 هکتاری به ظرفیت حدود 4000 واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد:‌ سایت 130 هکتاری با مشارکت بنیاد تعاون ستاد کل نیروهای مسلح در حال آماده‌سازی است. علاوه بر احداث واحدها، آماده‌سازی و احداث خدمات مرتبط نیز در مقیاس مرکزمحله شامل دو باب مدرسه، یک درمانگاه بزرگ مقیاس، مسجد، واحدهای تجاری و پارک 37هکتاری همزمان با ساخت واحدها در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برنامه‌های مربوط به واحدهای مشارکتی طرح اقدام ملی مسکن در پرند آغاز شده است؛ در این راستا سایت 130 هکتاری نزدیک به 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی یک پروژه 460 واحدی در سایت 88 هکتاری شروع شده است و سایر پروژه‌ها نیز در مرحله انعقاد قرارداد و صدور پروانه از شهرداری است.

صمیمی‌فر افزود: با توجه به اینکه تا پروانه ساخت صادر نشود ما امکان ساخت واحدها را نداریم، امیدواریم شهرداری و وزارت کشور صدور پروانه ساخت واحدهای این طرح ملی را سرعت ببخشند و ما بتوانیم عملیات اجرایی را دنبال کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران پرند 27 اسفند سال گذشته قیمت ساخت هر مترمربع واحدهای مطرح ملی مسکن را 3.5 تا 4.5 میلیون تومان اعلام کرده بود. اظهاراتی که واکنش وزیر راه و شهرسازی را نیز به دنبال داشت.

مشخصات واحدهای طرح ملی

صمیمی‌فر در این‌باره با اشاره به طراحی واحدهای طرح ملی مسکن شهر پرند در متراژهای 75 تا 110 متری، گفته بود: این واحدها در تیپ‌ها مختلف و با استفاده از مواد و طراحی‌های مختلف، ساخته می شوند و با توجه به متراژها و جانمایی انجام شده، واحدها قیمت‌های متفاوتی دارند. به‌طور میانگین با برآورد قیمتی که امسال انجام شده به‌طور متوسط هزینه ساخت حدود 3.5 تا 4.5 میلیون تومان به ازای هر مترمربع خواهد بود؛ این قیمت‌ها فارغ از قیمت زمین و محوطه‌سازی است و قیمت زمین نیز بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری به‌صورت جداگانه تعیین خواهد شد.

وی بیان کرد:‌ باید توجه داشت که برآوردها بر اساس سال 98 تعیین شده و با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد، امکان تغییر قیمت‌ها وجود دارد. همچنین قیمت زمین در طول مرحله ساخت واحد از متقاضیان اخذ خواهد شد تا عرصه و اعیان به‌صورت یکجا به آنان واگذار شود و مشکلات مالکیتی در این خصوص به وجود نیاید.

به گزارش تسنیم،‌ بر اساس اظهارات عضو هیئت مدیره شرکت عمران پرند واحدهای 75 تا 110 متری طرح ملی مسکن این شهر بین 262 میلیون تا حدود 500 میلیون تومان (495 میلیون تومان) برای متقاضیان تمام می‌شود. این قیمت همانگونه که صمیمی‌فرد اشاره کرده بدون احتساب قیمت زمین و هزینه‌های محوطه‌سازی است که قطعا با این شرایط قیمت هر واحد مسکونی طرح ملی مسکن در شهر پرند را به 600 میلیون تومان افزایش خواهد داد.

حدود یک هفته بعد وزیر راه و شهرسازی از تحویل اولین واحدهای طرح ملی مسکن در تابستان 99 خبر و به اظهارات عضو هیئت مدیره شرکت عمران پرند درباره قیمت واحدهای طرح ملی مسکن واکنش نشان داد.

توضیحات محمد اسلامی درباره تحویل واحدها

در این طرح فرض برنامه 18 تا 24 ماه است. ما در این طرح فرآیندی بزرگ و مراحل زیادی را طی کردیم تا زمین هایی را انتخاب کنیم که مرغوب بوده تا جایی نباشند که آبادانی دیر به سراغ آن ها برود.

وی افزود: این آماده سازی و برنامه ریزی ها کمی زمان برد که انجام شد و برای حدود 240 هزار واحد مسکونی که ثبت نام مرحله اول انجام دادیم در برنامه است. نکته بعدی این که متقاضیان واقعی را شناسایی کنیم و این که اینها زمین خودشان را تحویل بگیرند یا به پروژه متصل شوند.

وی تصریح کرد: غربالگری مرحله اول انجام گرفت و تشکیل پرونده به خاطر کرونا متوقف شد. با این حال هرکجا دوستان ما توانستند کار را لکترونیکی پیش ببرند تا حداکثر این کار انجام شده است تا بیایند زمین های خودشان را تحویل گرفته و به صورت شش تا هشت نفره بعد از تحویل زمین ها و با نظارت نظام مهندسی خانه های خود را بسازند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به نظرم تا پایان سال و در بعضی از استان ها که پروژه 55 درصد پیشرفت داشته حتی زودتر بتوانیم تا تابستان کلید خانه ها را تحویل دهیم.

اسلامی درباره قیمت تمام شده برای هر متر مربع مسکن طرح ملی اعلامی توسط یکی از اعضای هیات مدیره شهر جدید پرند که بین 3.5 تا 4.5 میلیون خواهد بود، گفت: از روز نخست فرض مان این بوده که هر متر مربع 2.5 تا 3.5 میلیون در کل کشور باشد.

وی ادامه داد: در مورد پرند و موضوعی که گفته شد در جریان صحبت این عضو هیات مدیره نیستیم و شاید یک پروژه مشارکتی باشد. حتما با آقای طاهرخانی -مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران- صحبت خواهیم کرد تا در مورد این موضوع از وی توضیح بخواهند.

 

منبع:تسنیم

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا