دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

حل مشکل مسکن با تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی

اقبال شاکری ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با  خبرنگار ساختمان آنلاین ،در واکنش به این موضوع که منتقدان هزینه‌های تفکیک را بالا می دانند و بر این باورند که یک مدیر موفق در قالب این ساختار هم قادر به اجرای موفق برنامه ها خواهد بود تاکید کرد: ما هم در مجلس با این مشکل مواجه هستیم و قانون برنامه ششم نیز بر این مساله تاکید دارد اما اگر عموم متخصصان ،پژوهشگران ،مجریان و بدنه اجرایی وزارتخانه بر محاسن تفکیک حوزه راهسازی از مسکن متفق القول باشند،حتی اگر اجرای این طرح با هزینه هایی همراه باشد،ما ملزم به جداسازی این دو حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت در بخش مسکن تسهیلات بسیاری در قالب تخصیص زمین برای طرح نهضت ملی مسکن ،تزریق وام با نرخ بهره پایین و.. انجام داده است خاطرنشان ساخت: با توجه به تسهیلات بالایی که دولت برای حوزه مسکن در نظر گرفته است،بنابراین موفقیت در این طرح الزامی است چرا که در غیراین صورت منابع ملی هنگفتی به هدر خواهد رفت،بنابراین چنانچه جدایی حوزه را از مسکن برای ساماندهی حوزه مسکن موثر واقع شود ،نباید در اجرای این طرح تعلل کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره زمان نامناسب اجرای این انتزاع که با طرح نهضت ملی مسکن همزمان شده است و نیز استدلال مخالفان که شرایط فعلی کشور جای آزمون و خطا ندارد تاکید کرد: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در قالب شورای عالی مسکن و با نظارت شخص رئیس جمهوری راهبری می شود،بنابراین نباید از این نظر دغدغه ای داشت و تفکیک در روند طرح نهضت ملی مسکن خللی ایجاد نخواهد کرد.

شاکری تصریح کرد: جداسازی این دو وزارتخانه پیچیده نیست و مهمترین تغییرات حاصل از این تفکیک ،تغییر یکسری نظامات اداری است،چرا که در حال حاضر در وزارتخانه راه وشهرسازی، دو حوزه مسکن و راه کاملا از هم مجزا هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا