مجله خبری

درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با بنگاه‌های املاک عامل گرانی مسکن

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن نوروزی با بیان این‌که وضع بازار مسکن را نامطلوب و نگران کننده است، اظهار کرد: در شرایط کنونی در آستانه نقل و انتقالات بازار اجاره مسکن قرار داریم، اما بازار آنقدر ملتهب و متلاطم است که خانوارها برای اجاره مسکن با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

وی افزود:‌ متأسفانه مردم در بازار کنونی مسکن تنها رها شده اند و هر روز صدها نفر از مردم نسبت به وضعیت این حوزه به ما اعتراض می کنند. بر اساس قانون اساسی، دستگاه قضا باید پناهگاه تظلمات مردم باشد، از این رو با توجه به وضعیت بحرانی بازار مسکن، قطعا قوه قضائیه باید به گرانی مسکن رسیدگی کند. مدعی العموم طبق قانون می تواند به مسائل روز کشور و موضوعات ملی ورود کند، چون مشکلات کنونی از جمله بحران بازار مسکن، ثبات ملی را تهدید می‌کند و باید هر چه سریع تر فکری برای حل این مسائل کرد.

وی تصریح کرد:‌ در شرایط کنونی بنگاه های حقیقی و مجازی در بازار مسکن، با ایجاد یک رقابت تصنعی زمینه را برای افزایش قیمت ها فراهم می کنند، از این رو قوه قضائیه به درستی باید با این اقدامات سودجویانه برخورد جدی کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به خانه ملت گفت:‌ وظیفه قوه قضائیه تنها رسیدگی به پرونده های حقوقی نیست، بلکه دستگاه قضا باید از حقوق مردم کاملا دفاع کند، از این رو اگر این امر محقق شود، قوه قضائیه به قوه عدلیه ارتقا می یابد.

به گزارش تسنیم، برخلاف سال‌های گذشته، امسال اکثر نمایندگان مردم به موضوع گرانی مسکن، وضعیت اجاره‌بها و فشار مضاعف به مستاجران وارد شده و خواستار رسیدگی بیشتر دولت به این موضوع شده‌اند.

منبع:شهر خبر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا