دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تهران در حوزه مسکن دچار یک عقب افتادگی تاریخی است

علیرضا زاکانی با بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین  اظهار داشت: شهرداری تهران متعهد شده است که عملیات ساخت 180 هزار واحد مسکونی در سال را کارسازی کند .شهر تهران.دارای یک عقب افتادگی تاریخی در بخش ساخت وساز است و با در نظر گرفتن نسبت بعد خانوار، یک میلیون واحد مسکونی در پایتخت کسری داریم.

وی گفت: نتیجه نامعادله عرضه و تقاضای مسکن سبب شده است که قیمت مسکن واجاره بهاء به صورت افسار گسیخته افزایش پیدا کند و فشار مضاعف و بیش از حد به مردم وارد شود.

شهردار تهران ادامه داد: با توجه به این امر شهرداری تهران خود را موظف می داند که به مردم در این زمینه خدمت رسانی کند و با هر هیاهویی از میدان به در نمی رویم و کارمان را انجام می دهیم .

زاکانی با یادآوری این موضوع که شهرداری مکلف شده سالیانه  180 هزار واحد مسکونی در تهران بسازد تاکید کرد: به دنبال این هستیم که با افزایش عرضه مسکن ،قیمتها را در این بازار کنترل کنیم و حباب مسکن را بشکنیم و پاسخ مناسبی به نیاز مردم در حوزه مسکن بدهیم .

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: در همین راستا ،شهرداری‌تهران ساخت 120 هزار واحد مسکونی در 22 منطقه تهران را هدف گذاری کرده است و با بخش خصوصی و نهادهای حاکمیتی نیز وارد تفاهم شده است.

زاکانی در عین حال تاکید کرد: شهرداری‌تهران برای حل مشکل مسکن پایتخت از همه ظرفیتها استفاده می کند تا بتوانیم دین خود را در این زمنیه به مردم ادا کنیم.

خبرنگار: لیلا درخشان

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا