مجله خبری

حداقل قیمت مسکن در تهران ۸ میلیون تومان است

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در زمستان سال گذشته تورم زمین دو برابر مسکن رشد کرده است. در حالی‌که قیمت هر متر مربع زمین در زمستان سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ رشد ۱۲۱ درصدی داشته، قیمت هر متر مربع مسکن در این مدت رشد ۵۹٫۸ درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط بانک مرکزی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸، متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۲۶.۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۲.۵ و ۱۱۲.۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

با این حال رئیس اتحادیه املاک تهران درباره متوسط قیمت مسکن در شهر تهران به تجارت‌نیوز گفت: در ماه‌های گذشته بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن را ۱۱ میلیون تومان اعلام کرد اما امروز این رقم کاهش یافته و میزان معاملات در شهر تهران نشان می‌دهد که میانگین قیمت مسکن در تهران حداقل هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت مسکن در ماه‌های آینده ارزان می‌شود؟
مصطفی قلی خسروی به قیمت مسکن در شهرستان‌ها هم اشاره کرد و افزود: قیمت مسکن در شهرستان‌های مختلف از متری ۸۰۰ هزار تا دو میلیون تومان است. قیمت مسکن در هر نقطه کشور به قیمت مصالح ساختمانی ارتباط دارد. اکثر مصالح ساختمانی تولید داخل است. با تمهیداتی که مسئولان مربوطه در نظر گرفته‌اند؛ قرار است قیمت مصالح ساختمانی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت مسکن در ماه‌های آینده ارزان خواهد شد یا خیر؟ پاسخ داد: وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۴۰۰ هزار مسکن خبر داده است. از سوی دیگر مسئولان دولتی در حال ساخت و تکمیل پروژه مسکن مهر هستند. معتقدیم چنانچه دولت تسهیلاتی لازم را برای این بخش تامین و تزریق کند سال ۹۸ ثبات قیمت مسکن کلید خواهد خورد.

منبع:شهرخبر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا