صنایع ساختمانیمجله خبری

طرح جامع صنعتی‌سازی، کلید توسعه صنعتی ساخت‌وساز است

جعفر قرائتی ستوده در گفت گو با ساختمان آنلاین اظهارداشت: صنعت احداث بزرگترین بخش اقتصاد کشور است .تنها بخش مسکن بیش از 30درصد از تشکیل سرمایه ثابت ملی و بیش از 13 تا 15 درصد از اشتغال کل را شامل می شود.

وی افزود: به علاوه بخش مسکن بخش پیشران اقتصاد کشور است بیش از 97 درصد از منابع بخش مسکن غیرحمایتی،توسط بخش خصوصی تامین می شود. به بیان دیگر مسکن از روند زمانسوز خصوصی سازی آزاد است.

دبیر انجمن تولید کنندگن و فناوران صنعتتی ساختمان با بیان اینکه اصل 31 و 32 قانون اساسی تامین مسکن مناسب برای هر فرد و خانواده را الزام آور کرده است یادآور شد: .بخش مسکن از مزیت نسبی فوق العاده ای برخوردار است.منابع سرشار ،نیروی متخصص پرشمار و گذشته ای پر افتخار در عرصه هنر،معماری و مهندسی این صنعت بزرگ را پشتیبانی می کند.

قرائتی در تشریح ظرفیتهای حوزه مسکن گفت: ما همه عوامل و منابع لازم جهت توسعه بسامان بخش مسکن را در اختیار داریم..به ویژه جامعه پرشمار مهندسی که به دانش روز مجهز است و می تواند این روند را مدیریت کند اما.علی رغم الزام قانون اساسی،ظرفیت بالقوه وسیع به ویژه نیروهای متخصص و تقاضاهای گسترده در این بخش،.مسکن تاکنون در جهت توسعه به سامان ریل گذاری نشده است و لذا امروز با بحران عقب ماندگی در صنعت احداث مواجه هستیم .

دبیر انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان اذعان داشت: در شرایط فعلی ارتقاء فناوری و توسعه صنعتی مسکن در مسیر بحرانی قرار دارد ولی خوشبختانه تعریف پروژه های کلان تولید مسکن بسترهای فوق العاده مناسبی برای تحول بنیادی در فرِآیند طراحی و تولید مسکن فراهم کرده اند.

وی ادامه داد: این فرصت جامعه مهندسی و مدیران مستقر را در برابر یک مسوولیت بزرگ تاریخی قرار داده است و قطعا وجود عزم ملی و بهره گیری از دانش و فناوری روز در این زمینه کارساز خواهد بود.

قرائتی در ادامه به بیان جایگاه انجمن پرداخت و اظهار داشت: انجمن صنفی تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان ،حاصل هم اندیشی و همکاری دست اندرکارانی است که غفلت تاریخی جامعه مهندسی وعقب ماندگی در فرآیند تولید ساختمان را بر نمی تابد و توسعه صنعتی ساخت وساز را در اولویت نخست بخش ساخت وساز می شناسد.

وی درباره طرح جامع صنعتی سازی به عنوان نقشه راه توسعه صنعتی سازی در ساخت وسازهای کشور نیز خاطرنشان ساخت:  پیشنهاد تدوین طرح جامع صنعتی ساخت وساز به عنوان کلید ورود به روند توسعه صنعتی ساخت وساز محصول بررسی های این انجمن بوده است و هم اکنون بر اساس تفاهم نامه با شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی تدوین شرح خدمات طرح جامع توسط انجمن در دست اقدام است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا