بورس و بازارمجله خبری

ضوابط پرداخت تسهیلات مسکن روستایی ابلاغ شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  از بانک مرکزی، این بانک  با توجه به مصوبه اخیر هیات وزیران در خصوص اعطای تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، دستورالعمل اجرایی و توزیع بانکی‏- استانی، این تسهیلات برای سال ۱۴۰۱ را به ۹ بانک عامل ابلاغ کرد.

در اجرای مصوبه مربوطه، سهم بانک‌های مرتبط بابت اعطای تسهیلات مذکور در سال ۱۴۰۱ (در قالب بخشی از سهمیه بانکی آن بانک بابت قانون جهش تولید مسکن) متفاوت است. بانک‌های صادرات، ملت، مسکن و تجارت هر کدام ۳۰ هزار واحد، بانک ملی ۲۷ هزار واحد، بانک‌های سپه و رفاه کارگران ۲۰ هزار واحد، بانک کشاورزی ۱۰ هزار واحد و پست بانک سه هزار واحد است.

بر اساس مصوبه اخیر هیات وزیران سقف فردی تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ با رعایت مقررات ملی ساختمان برای ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، مبلغ ۲ میلیارد ریال برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی (در مجموع به مدت ۲۰ سال) تعیین شده است.

همچنین سود سهم متقاضی برای تسهیلات مسکن روستایی پنج درصد است و به استناد قانون جهش مسکن  سال گذشته، وزارت راه و شهرسازی/ صندوق ملی مسکن موظف است یارانه سود تسهیلات که شامل مابه‌التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی که در مجموع به مدت ۲۰ سال است را از محل منابع صندوق ملی مسکن با رعایت اساسنامه صندوق یاد شده تضمین و تعهد کند. هزینه‌های یاد شده پس از اعلام بانک مرکزی از محل منابع مذکور قابل پرداخت خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا