بورس و بازارمجله خبری

مشخصات عرضه‌‌‌های جدید بازار اجاره

به گزارش ساختمان آنلاین:    تحقیقات میدانی درباره وضعیت بازار اجاره مسکن در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد، به تازگی و در روزهای اخیر عرضه فایل‌‌‌های رهن کامل به بازار اجاره با رشد محسوسی همراه بوده است. اما این، تنها مشخصه عرضه‌‌‌های جدید ملکی به بازار اجاره نیست. یک مشخصه مهم دیگر این واحدها مربوط به سن بنای آنهاست. طی روزهای اخیر، عرضه فایل‌‌‌های رهن کامل نوساز به بازار به میزان قابل‌توجهی افزایش داشته و سهم این گروه از واحدها در میان سایر گروه‌‌‌های سنی آپارتمان‌‌‌های استیجاری با شرایط پرداخت رهن کامل به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

1

در روزهای اخیر، بازار اجاره مسکن شاهد عرضه تعداد قابل‌توجهی فایل رهن کامل بوده است که اولین مشخصه و بارزترین ویژگی آنها، نوساز بودن آنها (عمربنای صفر )، است.

درباره دلایل افزایش تعداد فایل‌‌‌های رهن کامل نوساز عرضه شده به بازار اجاره در روزهای اخیر نشان می‌دهد عمده مالکان این واحدها سازنده‌‌‌ها و سرمایه‌گذاران ساختمانی هستند که در بحران‌های فعلی بازار ساخت و معاملات مسکن ترجیح داده‌‌‌اند به جای فروش این واحدها و شروع پروژه‌‌‌های تازه، ضمن حفظ واحدهای ساخته شده و عدم‌فروش آنها، همه یا بخشی از آنها را به بازار اجاره عرضه کنند. عمده این واحدها نیز با شرایط رهن کامل به بازار عرضه شده‌‌‌اند؛ چرا که اساسا این سازنده‌‌‌ها وسرمایه‌گذاران ساختمانی نیازی به کسب درآمد از محل اجاره‌‌‌بهای ماهانه به عنوان درآمدهای خرد ندارند و ترجیح می‌دهند مبلغ اجاره را در قالب رهن کامل دریافت کنند. مشخص نیست این رویه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت اما آنچه مسلم است اینکه جدا از موضوع نرخ‌‌‌گذاری نسبتا بالا و تعیین مبالغ قابل‌توجه رهن کامل، افزایش عرضه مسکن به بازار اجاره می‌تواند دایره انتخاب مستاجرها را برای جابه‌‌‌جایی در این بازار افزایش دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا