راه و شهرسازیمجله خبری

انتقاد چمران از حذف ردیف‌های اعتبارات شهرداری‌ها از بودجه ۱۴۰۱

به گزارش ساختمان آنلاین:  مهدی چمران در ابتدای بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ دولت گفت: بر خلاف تصور و پیش بینی هایی که انجام شده وضعیت بودجه چندان مناسب نیست و وقتی بررسی بودجه را انجام می دهیم می بینیم هر آنچه برای شهرداری ها در سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود حذف کردند.

وی ادامه داد: ما برای آلودگی هوا نگرانیم. در همین راستا برای تامین اتوبوس تلاش می کنیم هرچند کوره راهی که در بودجه سال گذشته بود و آن هم عملی نشد سازمان برنامه و بودجه همگی آنها را حذف کردند. گویی دست به دست میکروب ها و آلودگی هوا دادند و در این شرایط سخت مشکلات کلانشهرها را دو چندان کردند حذف این ردیف ها کار نابخردانه ای است و باعث ایجاد نارضایتی می شود.

وی تاکید کرد: شهرداری ها یکی از سازمان هایی هستند که با کارکردن خوبشان و ارائه خدمات مناسبشان در شهر ، آسایش و آرامش ایجاد می کنند، رضایت مردم را جلب می کنند و از سوی دیگر می توانند با ضعف در عملکرد باعث ایجاد نارضایتی شوند. بی تردید رضایت عمومی برای کشور و انقلاب لازم و ضروری است و اگر شهرداری ها خوب کار نکنند نارضایتی عمومی حاصل می شود. نارضایتی که به هیچ وجه نمی توان آن را دفع کرد.

چمران ادامه داد: با گفتار درمانی نمی شود کاری کرد، اینکه بگوییم می خواهیم اقداماتی در حوزه های مختلف انجام دهیم اما کار عملی انجام نشود. اگر وسایل مورد نیاز فراهم نشود موفق نمی شویم و آلودگی بدتر خواهد شد.

وی از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد که بودجه فعلی اصلاح شود و در این باره ابراز امیدواری کرد سازمان برنامه و بودجه در تامین بودجه برای کل کشور و همه شهرداری ها برنامه ریزی درستی انجام دهد در صورت عدم اصلاح بودجه سال آینده با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد و مسائلی همچون آلودگی هوا بدتر می شود و این یک هشدار است که هنوز فرصت داریم لذا باید سازمان برنامه و بودجه این بودجه را اصلاح کند.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: نه تنها برای تهران که برای کل کشور باید برنامه ریزی درستی انجام شود تا اوضاع رو به بهبود حرکت کند. در بودجه سال آینده نه تنها کمکی به شهرداری نشده بلکه بودجه سالهای گذشته نیز حذف شده است ، تنها فاضلاب روستایی به شهرداری ها واگذار شده که ریشه آن نیز در افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده است و با این واگذاری چند درصد بیشتر هزینه به شهرداری ها تامین خواهد شد. همچنین وام، فاینانس و هر آنچه در بودجه برای شهرداری ها بوده است حذف شده است.

وی از ارائه نامه کتبی به دولت در همین خصوص خبر داد و افزود: برای دولت نامه کتبی خواهیم نوشت و آن را دنبال خواهیم کرد چرا که این بودجه حتماباید اصلاح شود.

چمران تاکید کرد: از شهردار تهران می خواهیم دراین زمینه به میدان بیاید این که به هیات دولت بروند و بنشینند فایده ای ندارد. باید یقه بگیرند و آنچه را که حذف شده برگردانند و وضعیت بهتر را رقم بزنند. از ظرفیت های شورای عالی استان ها نیز برای این موضوع استفاده می کنیم این موضوع حیاتی است چراکه شهرداری ها در شرایط مالی خوبی نیستند و با این وضعیت سال آینده وضعیتشان وانفسا خواهد شد.

گفتنی است، چمران در ابتدای نطق پیش از دستور خود با اشاره به مناسبتهای پیش‌رو، گفت:‌ فردا ۱۰ آذر سالگرد شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس است . باید ما و همه نمایندگان مجلس راه مدرس، تلاشها و شجاعت های وی را و همچنین ساده زیستی او را مد نظر قرار دهیم  و بتوانیم مسیر وی را دنبال کنیم.

وی افزود: فردا دهم آذر روز جهانی مبارزه با ایدز است و تلاش برای کاستن از این بیماری در جامعه ضروری است. برنامه هایی توسط صدا و سیما تولید و برای شهروندان پخش خواهد شد که همگی تلاشی در راستای کاستن از این بیماری است.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود ادامه داد: یازدهم آذر نیز سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی است که یکی از طلایه داران مقاومت مردمی است. مقاومتی که در مقابل استعمار و حکومت رضاخانی انجام شد و نهایتا به شهادت وی انجامید. یاد و نام او را گرامی می داریم همچنین ۱۳ آذر ماه نیز روز جهانی معلولان است و این روز را هم گرامی می داریم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا