مجله خبری

استقبال انبوه‌سازان حرفه‌ای از وام مسکن

استقبال انبوه‌سازان حرفه‌ای از وام مسکن

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدحسن علمداری با اشاره به حمایت ویژه بانک مسکن از افزایش عرضه مسکن در سال جهش تولید اظهار کرد:‌ با توجه به کارنامه تسهیلات پرداختی سال 98، از بین سه نوع تسهیلات ساخت مسکن که با سازندگان سنتی، انبوه سازان حرفه ای و انبوه سازانی که از فناوری های نوین استفاده می کنند، نوع سوم بیشترین اقبال را از سوی متقاضیان داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس امسال نیز بیشترین میزان افزایش سقف تسهیلات برای سازندگان دارای صلاحیت که از فناوری های نوین با هدف کاهش انرژی استفاده می کنند اعمال شده و از 170 میلیون تومان در سال گذشته به 250 میلیون تومان در سال 99 افزایش یافته است.

سقف تسهیلات مسکن در تهران و شهرستان ها

وی افزود:‌ مطابق با سیاست های اعتباری سال جاری، بانک مسکن سقف تسهیلات پرداختی به انبوه سازان را چنانچه صلاحیت حرفه ای داشته و در پروژه های ساختمانی خود از فناوری های نوین استفاده کنند در شهر تهران به 250 میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای بیش از 200 هزار نفر به 220 میلیون تومان و در سایر شهرها به 180 میلیون تومان افزایش داده است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن یادآور شد: سقف تسهیلات انبوه‌سازانی که دارای صلاحیت حرفه ای هستند اما در ساخت و سازهای خود از فناوری نوین که منجر به کاهش مصرف انرژی می شود استفاده نکنند در شهر تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 170 میلیون تومان و در سایر شهرها 140 میلیون تعیین شده است.

علمداری گفت: اگر مشتری به عنوان سازنده غیرحرفه ای ورود کند سقف تسهیلات پیش بینی برای وی در تهران 70 میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر معادل 60 میلیون تومان و در سایر شهرها 50 میلیون است.

وی همچنین افزود: نرخ سود تسهیلات بدون سپرده 18 درصد و از محل اوراق 17.5 درصد است. البته چنانچه سازندگان در پروژه های خود از فناوری نوین استفاده کنند بانک مسکن مجموعا یک درصد دیگر نرخ سود تسهیلات پرداختی را برای این گروه از سازندگان کاهش خواهد داد.

وی تاکید کرد: متناسب با ابعاد پروژه و هزینه های باقی مانده از پروژه، میران پیشرفت فیزیکی پروژه برای اعطای تسهیلات به سازندگان حداقل 20 درصدی پیش بینی شده است.

 

منبع: تسنیم

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا