مجله خبری

استفاده از ظرفیت ۳ بانک برای ساخت مسکن ارزان قیمت کارگران

استفاده از ظرفیت ۳ بانک برای ساخت مسکن ارزان قیمت کارگران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ساخت مسکن ارزان قیمت برای کارگران و بازنشستگان، اظهار کرد: ظرفیت های قانون اساسی برای حل مشکلات مربوط به مجموعه کارگران و روستاییان قابل توجه است.

وی ادامه داد: قانون کارفرمایان را مکلف به همراهی و ساخت مسکن جامعه کارگری کرده است، ضمن این که تکالیفی برای دولت از جمله تامین تسهیلات در نظر گرفته شده است.

شریعتمداری بیان کرد: برای تحقق تکالیف قانونی باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم در این راستا تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی امضا شد. این تفاهمنامه نقشه راهی برای تامین مسکن کارگران و بازنشستگان است. برای تحقق این هدف وزارت راه و تعاون و جامعه کارگری و کارفرمایی به تنهایی موفق نمی شوند و نیاز است بین این مجموعه ها تعامل و همکاری شکل گیرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بانک مسکن، رفاه و توسعه تعاون برای تامین مالی خانه دار کردن کارگران، گفت: صندوق تامین اجتماعی و صندوق سازمان بازنشستگی نیز در تامین منابع مالی ساخت واحدهای مسکونی برای جامعه کارگری همکاری می کنند.

وزیر تعاون اظهار کرد: باید در ساخت مسکن برای جامعه کارگران اولویت هایی را در نظر بگیریم.

شریعتمداری اعلام کرد: حدود 14 میلیون خانواده کارگران، 1.5 میلیون بازنشسته و 3.3 میلیون مستمری بگیر تامین اجتماعی جامعه هدف تفاهمنامه امروز با وزارت راه و شهرسازی هستند.

 

منبع: تسنیم

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا