دیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

رسانه‌ها مطالبه‌گر اسکان اتوبوس خواب‌ها در مساجد باشند

«سید محمد آقامیری» با بیان مطلب فوق در گفت و گو با خبرنگار  ساختمان آنلاین اظهار داشت: شهرداری اختیار قانونی برای اسکان اتوبوس خواب‌ها در مساجد ندارد،اما باید با تمهیداتی از ظرفیت مساجد برای حل این مشکل استفاده کنیم.

وی درباره ساز و کار اجرای این امر گفت: ممکن است اسکان افراد اتوبوس خواب،مستلزم هزینه های شامل آب،برق،گاز،نظافت،استخدام نگهبان و.. باشد که دراین زمینه هم مشکلی ندارد و با توجه به اینکه مساجد دارای متولی هستند،می توان با تمهیداتی این موضوع را به نحو بهینه مدیریت کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل ‌و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مساجد معمولادارای زیرزمین و فضاهای مختلفی هستند که می توان ازآنها برای اسکان افراد استفاده کرد.

آقامیری با اشاره به اینکه بانک اطلاعات و آمار دقیقی درباره تعداد اتوبوس خوابها وجود ندارد تصریح کرد: قطعا اتوبوس خوابها در همه نقاط شهر پراکنده نیستند و در برخی از مناطق خاص این عده بیشتر تردد دارند،بنابراین با شناساسی این افراد،می توان از ظرفیت مساجد همان محل برای حل این مشکل استفاده کرد.

آقامیری خاطرنشان ساخت: در برخی از دیدارهای مردمی، شورا این موضوع را به مساجد پیشنهاد داده و آنها هم بعضا از این امر استقبال کرده اند.

وی گفت: در برخی از محلات تقاضای مردمی برای استفاده از ظرفیت مساجد وجود ندارد این در حالی است که افراد موجه فاقد مسکن می توانند از مساجد برای اسکان استفاده کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل ‌و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره نقدهای مطرح شده درباره پدیده اتوبوس خوابی تاکید کرد: رسانه ای شدن این موضوع سبب شد که یک آسیب اجتماعی را شناسایی کنیم و باید به فکر راهکاری برای ساماندهی این عارضه اجتماعی باشیم.

وی گفت: مساجد یکی از گزینه های هدف برای حل این بحران هستند و همچنان که پیش از کرونا برای اسکان اردوهای دانش آموزی ازظرفیت آنها استفاده می شد،در شرایط فعلی هم باید از پتانسیل آنها برای حل معضل اتوبوس خوابی استفاده کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل ‌و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: رسانه ها هم باید در این زمینه پیشگام باشند و از مسوولان ذی ربط این موضوع را مطالبه کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا