بورس و بازارمجله خبری

فهرست آپارتمان‌های فروشی در مرکز پایتخت

به گزارش ساختمان آنلاین: منطقه هفت یکی از مناطق پرمعامله در محدوده مرکزی شهر تهران است که به واسطه همجواری با منطقه شش که کانون کاربری‌های اداری محسوب می‌شود، با تقاضای سکونت زیادی روبه‌روست؛ چراکه شاغلان در مرکز شهر به سادگی می‌توانند در کمترین زمان از این منطقه به ادارات مختلف که عمدتا در منطقه شش واقع شده‌اند سفر کنند.

3

از طرفی نواحی منطقه هفت به دو دسته قیمتی اصلی تقسیم می‌شوند که یک دسته قیمت‌های متوسط رو به پایین را شامل می‌شود و خیابان‌هایی مثل سبلان و شهید مدنی در این دسته قرار دارند. دسته دوم نواحی قیمت متوسط رو به بالا هستند که خیابان‌های مطهری، سهروردی و جلفا در این دسته می‌گنجند.

به این ترتیب  منطقه هفت یکی از محدوده‌های مهم بازار مسکن شهر تهران است که می‌تواند به انواع تقاضای مسکن از طبقه متوسط رو به پایین و متوسط رو به بالا پاسخ دهد. این موقعیت ممتاز سبب شده تعداد متقاضیان خرید در حال جست‌وجو در این منطقه و نیز تعداد آپارتمان‌های فروشی فایل شده در نواحی مختلف آن طی هفته‌های اخیر روند افزایشی پرشتابی را طی کند و در این بین در حالی که در اغلب مناطق، خریداران با کمبود آپارتمان نوساز روبه‌رو هستند، وضعیت عرضه نوسازها در این منطقه قدری بهتر است.

شش درصد از معاملات مسکن کل شهر تهران در ماه گذشته به آپارتمان‌های مسکونی واقع در منطقه هفت اختصاص داشته و به روایت بانک مرکزی، میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در معاملات اخیر این منطقه (اعم از محله‌های متوسط رو به پایین و متوسط رو به بالا) 37 میلیون و 700 هزار تومان است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا