راه و شهرسازیمجله خبری

درخواست جدید برای مترو حومه تهران

به گزارش ساختمان آنلاین:  بر اساس این گزارش و آن طور که اعلام شده است، مسوولان قرچک درخواست‌‌‌های مکتوبی خطاب به رئیس جمهوری ارائه کردند که این درخواست‌‌‌ها در جلسه تخصصی با رئیس‌‌‌جمهوری و اعضای هیات دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر این اساس، یکی از درخواست‌‌‌های مردم و مسوولان قرچک، تبدیل قطار حومه‌‌‌ای به مترو است و در بررسی وضعیت اجرای طرح حمل‌ونقل ریلی این بخش از استان تهران به پایتخت، موضوع تبدیل طرح از قطار حومه‌‌‌ای به مترو مطرح شد که وزارت راه و شهرسازی به دلیل آنکه این طرح موردنیاز مردم است، نه‌تنها با آن مخالف نیست، که قطعا با آن موافقت می‌کند.

برنامه جدید مترویی آن طور که وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده است در شرایطی در فهرست برنامه‌‌‌های دولت برای اقدام قرار گرفته است که ایجاد شبکه گسترده حمل‌ونقل انبوه، سریع و ارزان‌قیمت یکی از مهم‌ترین الزامات شهری در حومه پایتخت است.   در شرایط فعلی و در نبود مترو به عنوان مدحمل‌ونقلی مناسب برای اتصال تهران به حومه به‌خصوص اتصال تهران به شهرهای جدید و بر عکس، ساکنان نواحی حومه‌‌‌ای با مشکلات بزرگی در این زمینه مواجه هستند. هم‌‌‌اکنون تنها یک شهر جدید کشور از مترو برخوردار است و اتصال مترویی تهران به پرند هم پس از گذشت سال‌ها از شروع عملیات اجرایی در این زمینه برقرار نشده است. بر اساس آخرین وعده‌‌‌های ارائه شده از سوی مسوولان، قرار است متروی تهران- پرند اواخر سال‌جاری افتتاح شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا