مجله خبری

عمر ۲۵ ساله ساختمان‌ها در ایران

اصلاح سازه در مرکز تجاری فردوسی

 حبیب الله بیطرف در گفتگو با مهر در مورد اختلافات میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری تهران، گفت: بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری مقداری اختلاف در اهداف وجود دارد به این معنا که هدف شهرداری به دنبال کسب درآمد بیشتر است تا هزینه های زیادی که دارد را جبران کند اما هدف ما فقط کیفیت ساخت و ساز و  رعایت قوانین و مقررات است.

وی با بیان اینکه گاهی در برخی مصادیق این اختلافات به وجود می آید، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به بحث قانون و توجه به معیارهایی که در اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، بتوانیم همسوتر حرکت کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه کیفیت ساخت و ساز یکی از موضوعات مهم در شهرسازی است، گفت: عمر ساختمان در ایران ۲۵ سال است در حالی که در اروپا به ۱۵۰ سال می رسد، چرا ما هر ۲۵ سال یکبار همه سرمایه را از بین می‌بریم در حالیکه می توان بارعایت مقررات عمر ساختمان ها را افزایش داد.
بیطرف با اعلام اینکه هر یکسالی که بر طول عمر ساختمان‌های یک شهر اضافه شود هزاران میلیارد تومان در عمر ساختمان‌ها صرفه جویی خواهد شد، افزود: افزایش کیفیت ساخت و ساز یک امر مهم است و باید با سرعت انجام گیرد.
وی در خصوص مرکز تجاری در میدان فردوسی که اجازه بهره برداری به آن داده نشده است، گفت: در این ساختمان چند دیوار برشی به عنوان المان‌های استحکام بخش در سازه رعایت نشده بود، بنابراین سازمان نظام مهندسی وارد موضوع شد، در حال حاضر هم مالک در حال انجام اقدامات تکمیلی است تا این اشکال بر طرف شود.

منبع : مهر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا