مجله خبری

دولت زیربار طرح جهش تولید مسکن نمی رود

افشین پروین پور در گفت‌وگو با ساختمان آنلاین درباره طرح جهش تولید و عرضه مسکن اظهار کرد: طراحان این طرح افرادی هستند که در حوزه ساخت مسکن تجربه دارند و قطعا می تواند طرح خوبی باشد.

کارشناس مسکن با بیان اینکه نمی توان به تعهد دولت برای اجرای این طرح خوشبین بود، افزود: سال آخر دولت است و بعید است دولت زیر بار تعهدات جدید برود اما از نظر کلیات طرح مناسب و خوبی است اما نیاز به این دارد که جزئیات آن شفاف سازی و در جلسات کارشناسی نواقص آن برطرف شود.

وی درباره اینکه گفته می شود زمین در تهران برای اجرای طرح های مسکن وجود ندارد، افزود: مهمتر از بحث زمین بحث آمایش سرزمین است. باید مشخص کنیم که “حد” تهران کجاست و قرار است تا چه جمعیتی را در خود قرار دهد و تا چه حد قرار است تهران را بزرگ کنیم.

پروین پور با بیان اینکه در بخش مسکن باید به این سوال جواب دهیم که کلانشهرها را تا چه حد  می خواهیم توسعه دهیم، گفت: قبل از شروع مسکن مهر در منطقه 22 این اندازه ساخت و ساز اتفاق نیفتاده بود و تصمیم بر اجرا مسکن مهر در این منطقه به جای پردیس و پرند بود در حالی که از این ظرفیت برای ساخت مسکن مهر استفاده نشد.

کارشناس مسکن درباره اینکه آیا با این طرح ها افراد ضعیف تر می توانند دارای مسکن شوند یا خیر، بیان کرد: موضوع اصلی در طرحی که دولت در نظر گرفته یا طرح جدید مسکن در مجلس بحث قیمت تمام شده است، که نظام بانکی باید به جای اینکه وام های کلان را به بخش های غیرشفاف بدهد در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا