مجله خبری

آشفته بازار مسکن/ قیمت‌ها خیال توقف ندارد

به گزارش ساختمان آنلاین، روند افزایش قیمت‌ مسکن که از اوایل سال آغاز شد کماکان ادامه دارد و همچنان این روند صعودی در حال ادامه یافتن است و تصمیمی برای توقف ندارد.

بر اساس آمار در فروردین امسال میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران نسبت به اسفند سال گذشته به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده بود که حاکی از کاهش دو درصدی داشت.

اما این روند تداوم زیادی نداشت و استارت افزایش قیمت از اردیبهشت ماه زده شد به گونه ای که قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران با افزایش ۱۱ درصدی به ۱۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید.

این افزایش قیمت به اردیبهشت ماه محدود نشد و در ادامه در خرداد ماه نیز قیمت ها با رشد ۱۱ درصدی همراه بود و قیمت هر متر مربع آپارتمان به حدود ۱۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید و در تیرماه با رشد ۱۰ درصدی قیمت هر مترمربع آپارتمان از ۲۰ میلیون تومان عبور کرد.

اما در آخرین آمار منتشر شده قیمت هر متر مربع مسکن در تهران با رشد ۱۰ درصدی قیمت در مرداد ماه به ۲۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 77 درصدی همراه بوده است و حدود 10 میلیون تومان افزایش یافته است.

بر اساس آمارها به طور متوسط قیمت مسکن از ابتدای امسال در هر ماه ۱۰ درصد رشد داشته است و طی ۵ ماهه امسال به طور میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان با افزایش حدود ۸ میلیونی قیمت مواجه شده است.

این افزایش قیمت ها در بازار مسکن از ابتدای سال در حالی صورت گرفته که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در چند مرحله اعلام کرد؛ برای کاهش قیمت ها، مردم مسکن نخرند تا قیمت ها به سطح متعادل برسد.

اما در واقعیت قیمت ها برخلاف توصیه وزیر نه تنها کاهش نیافته بلکه روند قیمتی همچنان به روند صعودی خود ادامه داده و در حال فتح قله های قیمتی جدیدی است.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا