مجله خبری

اجاره مسکن در فصل تابستان گران می‌شود

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که وضعیت اجاره‌بها در فصل تابستان چه روندی خواهد داشت؟ به تجارت‌نیوز گفت:در حال حاضر دو نوع متقاضی در بازار اجاره مسکن وجود دارد، دسته اول عده‌ای هستند که قصد تمدید اجاره را دارند و دسته دوم نیز امسال برای اولین بار به بازار اجازه مسکن اضافه خواهند شد.

منصور غیبی افزود: در آغاز سال ۹۸ و در فروردین ماه شاهد روند رو به رشد متقاضیان در بازار اجاره‌بها هستیم. برآوردها از افزایش نرخ اجاره‌بها در فصل تابستان حکایت دارد. در بررسی‌های میدانی مستاجرانی مشاهده می‌شوند که قراردادشان را در فروردین ماه و به طور توافقی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد گران کرده‌اند. بنابراین افزایش یا التهاب نرخ اجاره‌بها در فصل تابستان دور از انتظار نیست؛ چرا که در بازار فعلی مسکن هم تقاضا و هم نوسان قیمت‌ها در بخش اجاره مشاهده می‌شود.

او اظهار کرد: با وجود اینکه هنوز یک ماه از سال ۹۸ می‌گذرد اما تصویر خوشایند و امیدوارکننده‌ای برای تثبیت قیمت اجاره‌بها در بازار مسکن مشاهده نمی‌شود. در این شرایط و باتوجه به افزایش نرخ تورم نمی‌توان برای بازار اجاره‌بها مسکن نرخ یا عدد ثابتی را اعلام کرد. ممکن است بعد از گذشت زمان مسئولان یک آمار تثبیتی را برای گزارش وضع اجاره‌بها اعلام کنند اما از میزان دادوستدهایی که در مشاوران املاک انجام می‌شود ضرب آهنگ مشخص و یک نواختی مشاهده نمی‌شود.

منبع:شهرخبر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا