اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

انتظار ۴ تا ۵ ساله برای اجرایی شدن قانون پیش فروش مسکن 

 فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن  کشور در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه برای پیش فروش مسکن قانونی چند سال پیش  وضع شد اما بعد از گذشت بیش از ۴ سال این قانون همچنان در کمیسیون قضایی مجلس مسکوت مانده است گفت: متاسفانه این قانون با ساختار اقتصاد مسکن همخوانی نداشته و موانع اجرایی بسیاری برای این قانون بوده است.
او ادامه داد: پیش فروش به عنوان راهکار و ساختار مالی برای بخش تولید است و مردم از طریق پیش فروش می توانند  به صورت اقساط صاحب مسکن شوند  و همین امر در حوزه تولید و تسهیل در روند خانه دار شدن می تواند موثر باشد.
او اظهار کرد: در حال حاضر  با وجود  مشکلاتی که در حوزه اقتصادی کشور و همچنین افزایش  قیمت در بخش تسهیلات مسکن وجود دارد سازندگان رغبتی  به حضور  ندارند بنابراین از این ابزار مالی برای جبران کمبود  در حوزه  ساخت وساز استفاده می کنند.
 دبیر انجمن انبوه سازان مسکن  بیان کرد: برای پیش فروش ساختمان با توجه به پیگیری  وزارت راه و شهرسازی به دلیل ماموریتی که داشته و  از طریق کمیسیون و مرکز داده برای اصلاح قانون مشخص  شد و در سال ۹۷ لایحه اصلاحی به مرکز پژوهش ها محول شده اما تا امروز این موضوع در کمیسیون قضایی بررسی نشده و هیچ نظری در اين خصوص داده نشده است.
او یادآور شد:  بخش خصوصی به کرات این موضوع را پیگیری کرده و در دستور کار خود قرار داده چرا که  پیش فروش امر بدیهی و مهم است و از این طریق  بسیاری از افراد می توانند صاحب مسکن شوند.
پورحاجت توضیح داد: بازار پیش فروش تامین کننده  مسکن است و باعث  حفظ سرمایه افراد می شود و اشخاص با پرداخت بخشی از قیمت می توانند صاحب مسکن شوند  و به صورت اقساط تا زمان آماده شدن  می توانند واحد پول واحد را پرداخت  کنند.
او بیان کرد: در حال حاضر بعد از گذشت چندین سال  و چشم انتظاری بخش خصوصی امیدوار هستیم اجرایی شود.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا