اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

شناسایی ۷ هزار هکتار اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین، شناسایی اراضی مسکن برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حال حاضر تبدیل به یکی از معضلات اصلی در حوزه ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن شده که این امر خود روند اجرای واحدهای مسکونی را کند کرده است.

در همین راستا رئیس جمهور به وزیر راه وشهرسازی در آخرین جلسه شورای عالی مسکن دستور داد که تمامی دستگاه ها باید اراضی خود را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهند که در این خصوص برخی از دستگاه ها مقاومت کرده و همچنان اراضی را اختصاص نمی دهند اما با پیگیری های صورت گرفته تاکنون بخشی از اراضی برای اجرای این طرح به نام وزارت راه وشهرسازی سند خورده است‌.

در همين رابطه ابوالفضل نوروزی، مشاور وزیر و سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی در گفت وگو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه برای شناسایی اراضی دستگاه ها باید اطلاعات سامانه سادا وزارت اقتصاد در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار گیرد گفت: در حال حاضر شناسایی اراضی دستگاه های دولتی از طریق اطلاعات میدانی ادارات راه و شهرسازی وزارت راه وشهرسازی در استان ها انجام می شود و به همین دلیل این شناسایی ناکافی است.

او افزود: سامانه ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک نیز یکی از دستگاه هایی است که اطلاعات اراضی دولتی در آنجا ثبت می باشد که اگر اطلاعات اراضی ثبت شده در این سامانه در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار گیرد می توان با سرعت بیشتری اراضی مورد نیاز در طرح نهضت ملی مسکن را تامین کرد.

نوروزی در ادامه داد: حدود 7 هزار هکتار اراضی در حال حاضر شناسایی شده و میزان اراضی شناسایی شده بسیار بیشتر از این میزان است که با کسب اطلاعات سامانه سادا و سامانه ثبت اسناد میتوان اراضی بیشتری را شناسایی کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا