اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ارزان‌سازی طرح نهضت ملی مسکن با خانه‌های ویلایی

هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در گفت وگو با  ساختمان آنلاین  با بیان اینکه قیمت تمام شده ساخت مسکن هنوز مشخص نیست گفت: قیمت تمام شده ساخت مسکن در شهرهای مختلف متفاوت است و براساس تعداد طبقات و متراژهای واحدهای مسکونی تعیین می شود.
وی افزود: قیمت نهایی تمام شده بستگی به عوامل مختلفی دارد و در صورتی که شرایط لازم برای اجرای ساخت از جمله تامین اراضی صورت گیرد و ساخت واحدها به صورت تدریجی ساخته شود، ارزان تر تمام می شود.
او ادامه داد: در صورتی که واحدها یک طبقه و دو طبقه یا دارای مشاعات حداقلی باشد و آسانسور نیاز نداشته باشد ارزان‌تر تمام می شود.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در نظر داریم تا برخی پروژه‌ها به صورت تدریجی تکمیل شودگفت: پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن رو به جلو است برنامه و سیاستی که در دستور کار قرار گرفته آن است که بیشتر واحدهای یک طبقه حیاط‌دار احداث کنیم؛ چراکه هم ارزان‌تر است و هم سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.
او بیان کرد: ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی را در بسیاری از شهرها اجرا کرده ایم و در صورتی که اجرای این واحدها تسریع شود قیمت تمام شده با پرداخت تسهیلات بانک ها کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان می شود.
گفتنی است طرح ویلا سازی و یا ساخت خانه های حیاط دار یکی از پروژه های است که دولت به جای آپارتمان سازی در طرح های نهضت ملی مسکن در دستور کار خود قرار داده و هم اکنون اجرای این طرح را در شهرهایی از جمله یزد، طبس و خراسان شمالی به مرحله اجرایی و عملیاتی رسیده است، اما اصلی ترین شرط یرای اجرای این طرح، تامین اراضی کافی و مناسب است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا