اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

سند سه هزار و 784 هکتار اراضی به نام سازمان ملی زمین و مسکن ثبت شد

علی سلیمی عضو هئیت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در گفت و گو با ساختمان آنلاین با بیان اینکه برای تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن، اراضی که ما در محدوده شهر شناسایی کرده ایم به 24 هزار و 220 هکتار رسیده است گفت: متاسفانه در محدوده شهر در مورد زمین محدودیت هایی وجود دارد و مراحل اداری این اراضی در این محدوده ها در حال اجرا است.
سلیمی با تاکید بر اینکه مالکیت این اراضی برای سازمان ملی مسکن بوده و دولتی است که ما با شرایطی که داریم ناگزیر شدیم از اراضی داخل حریم که اراضی مستعد مسکن هستند استفاده کنیم افزود: این زمین ها هم اکنون در اختيار سازمان راه و شهرسازی است.
عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه 7 هزار و 360 هکتار اراضی در مالکیت بخش خصوصی است افزود: برای گرفتن این اراضی در حال انجام مذاکرات با این بخش هستیم که به این اراضی اضافه کنیم و امیدوار هستیم متناسب با نیاز شهرها این اراضی تامین شود.
او با یادآوری این موضوع که شناسایی اراضی در سطح کشور با مشکلاتی همراه است گفت:از اواسط تابستان تاکنون حدود سه هزار و 784 هکتار از اراضی شناخته شده و سند این اراضی به نام سازمان ملی زمین و مسکن ثبت شده است .
سلیمی گفت: با همکاری تمامی دستگاه ها در کمتر از سه ماه توانسته ایم برای حدود هزار هکتار سند دریافت کنیم.
براساس این گزارش تامین زمین برای ساخت و اجرایی شدن برنامه های دولت در قالب طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین اقداماتی است که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد و برای اجرایی شدن این طرح باید تمامی دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند که یکی از دستگاه هایی که تاکنون در این بخش همکاری داشته است سازمان ثبت است اما برای اجرایی شدن در این حوزه باید وزارت اقتصاد اطلاعات سامانه سادا را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد که متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا