اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

افزایش قیمت تمام شده ساخت مسکن ملی، نگرانی متقاضیان را چند برابر می‌کند

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، از روز گذشته دوباره بحث افزایش قیمت پروژه های نهضت ملی‌ مسکن مطرح شده، این در حالی است که پیش از این هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از اعلام دقیق قیمت های پروژه های نهضت ملی مسکن امتناع می کرد.

اما روز گذشته برای چندمین بار متوالی، نرخ جدید پروژه ها مطرح و اعلام شد که قیمت تمام شده ۸ میلیون تومان است.

جهانبخش کارشناس مسکن و مدیر اندیشکده سبز اسلامی که طرح افقی سازی پروژه های نهضت ملی مسکن را ارائه کرده است در گفت وگو با خبرنگارساختمان آنلاین گفت: قیمت تمام شده پروژه های یک طبقه طرح نهضت ملی مسکن بین ۷ میلیون و ۵۰۰ تا ۸ میلیون تومان است.

او افزود: در مقایسه پروژه هایی که بین یک طبقه و چند طبقه در شهرهای مختلف صورت گرفت اجرای این پروژه در قالب یک طبقه بین ۷ تا ۸ میلیون تومان با سود ۴ درصد سازندگان تمام شده و مدت زمان ساخت این پروژه ها حدود یک سال بوده است.

او ادامه داد: در پروژه های آپارتمان‌ سازی و چند طبقه که در برخی از شهرها به مرحله اجرایی رسیده است نرخ تمام شده یک واحد مسکونی حدود ۱۰ میلیون تومان بوده است‌ که‌ مدت زمان اجرای این واحدها هم بیش از ۲ سال به طول انجامیده است.

براساس این گزارش اجرای طرح نهضت ملی مسکن با وجود آنکه یکی از مهم ترین پروژه های مسکنی و عمرانی کشور است، اما اعلام نرخ های متوالی برای ساخت این پروژه باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان این پروژه و دلسرد شدن آنها می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا