اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ساختمان‌های ناایمن در منطقه 2، مجددا ارزیابی می‌شوند

مهدی صالحی در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان مطلب فوق گفت: ناایمنی در منطقه دو شهرداری تهران از جنس متفاوتی است چون منطقه دو منطقه ای نوساز است و با توجه به این امر،طبیعتا جنس ساختمانهان های ناایمن در این منطقه با مناطقی که دارای بافتهای فرسوده هستند متفاوت است.

شهردار منطقه  2با تاکید براینکه ساختمانهای پرخطر در این منطقه بیشتر ناظر بر ساختمانهایی هستند که در ارتفاع هستند اذعان داشت: کمیسیون ایمنی ذیل قرارگاه ایمنی شهر در این منطقه شکل گرفته است و به دنبال آن ایمن سازی ساختمانهای ناایمن در دستور کار است.هر چند که در واقع تردیدهایی ناشی از تشخیص ناایمنی که از قبل شکل گرفته ایجاد شده و از این رو مقرر شده است که این ساختمانها یکبار دیگر مورد ارزیابی قرار بگیرند .

صالحی درباره تدابیر در نظر گرفته شده برای تسریع در ایمن سازی ساختمانهای ناایمن نیز خاطرنشان ساخت: طبیعتا راهکارهایی که برای دفع خطر و افزایش ضریب ایمنی ساختمانهای ناایمن در نظر گرفته شده است،راهکارهای اثربخشی خواهند بود که در نهایت به ایمن سازی این ساختمانها ها منجر خواهد شد.

شهردار منطقه 2 با یادآوری این موضوع که به محض اینکه ساختمانهای ناایمن ارزیابی و تشخیص داده شوند وارد اقدام خواهیم شد.تصریح کرد: در فاز اول اطلاع رسانی،و در فاز بعدی قطع انشعابات و در مرحله پایانی هم موضوع پلمب مدنظر است

صالحی در بخش دیگری از گفتگوی خود با ساختمان آنلاین همچنین درباره روند ساخت وساز در منطقه دو نیز خاطرنشان ساخت: ساخت و ساز به عنوان یک صنعت و یک بازار به دلیل بحرانهای اقتصادی و تحت تاثیر سیاست هایی که در گذشته اتخاذ شده است رونق چندانی ندارد اما امیدواریم که با اجرای بسته های تشویقی مصوب،اوضاع بهتر بشود و این صنعت رونق بگیرد.

شهردار منطقه 2 در پایان افزود: ازسوی دیگر در شهرداری تهران تلاش می شود محدودیتهای که برای حوزه ساخت وساز اعمال شده بود از طریق مجاری قانون رفع شود و امیدواریم با این تدابیر ،بخشی از عقب مانده گی هایی که در عرصه تولید مسکن رخ داده شده ،جبران شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا