اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

دولت برنامه‌ای برای ساماندهی بازار مسکن ندارد

عبدالله اوتادی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت وگو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه بازار مسکن در حوزه تجاری و مغازه در مقایسه با سایر بازارها از افزایش قیمت بیشتری برخوردار بوده است گفت: بازار خرید و فروش و همچنین اجاره املاک تجاری در این مدت در مقایسه با سایر بازارها بسیار پر رنگ شده و همین امر باعث شده  بسیاری از متقاضیان این بازار از متقاضیان سایر بخش ها بیشتر دچار مشکل شوند.
او ادامه داد: بازار واحدهای تجاری  با توجه به آنکه هر دوسال یک بار قرارداد و یا قیمت آنها افزایش می یابد بنابراین در مقایسه با بازار مسکن از شرایط متفاوت تری برخوردار است و همین امر باعث شده که این بازار با مشکلات بسیاری روبرو شود.
اوتادی با بیان اینکه متاسفانه برنامه چندانی برای کنترل قیمت ها در این بازار وجود ندارد افزود: دولت در حال حاضر باید فکر مناسبی برای کنترل بازار مسکن داشته باشد و با توجه به آنکه تاکنون برای این بازار برنامه مناسبی نداشته است بنابراین تصور می شود که برنامه ای هم برای بهبود این بازار وجود نداشته باشد.
عضو اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه افزایش قیمت ها در این بازار باعث شده که حداقل در صنف ما بسیاری از مشاوران املاک تغییر شغل دهند افزود: استفاده از پلتفرم های خارجی و همچنین استفاده از اپلیکیشن ها و از همه مهم تر افزایش قیمت ها در این بازارها  باعث شده که بازار  واحدهای تجاری و مغازه ها کلا راکد شود‌.
او تاکید کرد: دولت باید در این بخش تدابیر لازم برای کنترل‌ این بازار و در صورت لزوم برای کاهش مالیات ها در این بخش را انجام دهد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا