اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

دستورالعمل برچسب انرژی ساختمان‌ها بیش از حد سختگیرانه است

مهندس آرش نجفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین  اظهارداشت: اگر موسسه استاندارد گرید بندی و مصدایق در نظر گرفته شده برای برچسب انرژِی ساختمان‌ها را مورد بازنگری قرار دهد و از چارچوبهای سخت گیرانه خارج کند،این موضوع به مرور در جامعه نهادینه خواهد شد.

رییس هیات مدیره انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایران ادامه داد: اساسا صدور برچسب انرژی برای ساختمانها به نوعی با مبحث برندینگ ساختمانها در ارتباط دارد ،با توجه به این امر اگر قرار باشد که نحوه ارزیابی و تعیین رده مصرف انرژی ساختمانها بیش از حد پیچیده و سختگیرانه باشد ،مورد استقبال واقع نخواهد شد.

نجفی همچنین در واکنش به این موضوع که آیا انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایران نسبت به ممیزی انرژی ساختمانها اقدامی انجام داده است خاطرنشان ساخت: تاکنون 24 ساختمان توسط کارشناسان این انجمن از لحاظ میزان مصرف انرژی مورد ممیزی قرار گرفته اند که در بخش دولتی می توان به ساختمانهای سازمان راهداری وزارت راه و در بخش خصوصی نیز به ساختمان مسکونی بهاران اشاره کرد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه ساختمان اتاق بازرگانی ایران نیز به لحاظ انرژی ممیزی شده است نیز اظهار داشت: از جمله محاسن ممیزی انرژی توسط انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایران آن است که انجمن روش های اصلاحی انرژی را در پیش می گیرد و به مالکان ساختمانها فرصت می دهد که با پیشنهادهای مطرح شده نسبت به اصلاح و مدیریت مصرف انرژی ساختمان در یک بازه زمانی اقدام کنند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا