اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بررسی وعده جدید دولت در حوزه مسکن

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین یکی از مهم ترین برنامه های دولت از ابتدای ورود خود اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که پس از گذشت یک سال از اجرای این طرح هنوز تنها اراضی یک میلیون از ۴ میلیون واحد مسکونی تامین شده است. این در حالی است که بسیاری از متقاضیان بعد از گذشت یک سال هنوز چشم انتظار اجرای این طرح هستند. با این وجود در بودجه مسکنی امسال مواردی دیده شده که اجرایی کردن آن محل تردید است.

براساس این گزاش در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است که دولت برای خانواده های دارای ۴ قلو، زمین و یا مسکن اعطا کند در حالی که هنوز بعد از گذشت چند سال خانواده های دارای ۲ فرزند به بالا هیچ زمین و یا واحد مسکونی تحویل نگرفته و وارد شدن این تبصره در قانون بودجه باعث شده که هنوز متقاضیانی که دارای ۲ فرزند هستند گله مند شوند که چرا ما در اولویت قرار نداریم.

براساس این گزارش خالقی یکی از متقاضیان که دارای ۲ فرزند است و هیچ ملک و یا زمینی به نام آنها نیست به خبرنگار ساختمان آنلاین گفت: متاسفانه با وجود ۳۵ سال سن و دارای ۳ فرزند و با وجود آنکه تاکنون چندین بار درخواست خود برای تحویل زمین ویا ملک را داده ام اما متاسفانه این درخواست ما به جایی نرسیده و هنوز هیچ ملک و یا زمینی به ما تحویل داده نشده است.

براساس این گزارش با وجود آنکه چندین بار دولت در حوزه ساخت مسکن و زمین وعده های مختلفی به ویژه برای خانواده های دارای چند فرزند ارائه کرده است اما تاکنون هیچ یک از این وعده ها و درخواست ها به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن نرسیده و انتظار می رود دولت حداقل در سال آینده بتواند وعده اعطای زمین و یا واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو فرزند را به مرحله اجرایی شدن برساند و در فاز بعدی از وعده های جدید در حوزه مسکن رونمایی کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا