اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

التهاب شدید بازار مسکن در آینده نزدیک

حسن محتشم عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور به ویژه در حوزه ارز به گونه ای پیش رفته است که کل اقتصاد کشور دچار التهاب شده است گفت: بازار مسکن هم متاثر از این امر دچار التهاب شده و امیدواریم دولت با اقداماتی که انجام می دهد اجازه ندهد وضعیت بازار مسکن از این بدتر شود‌.
او ادامه داد: دولت باید اقدام به حفظ ارزش پولی ملی کند چرا که در حال حاضر این تنش قیمتی در تمامی بخش ها اثر گذار بوده و تنها بخشی که کمتر دچار نوسان شده مسکن بوده که این اثر پذیری زمان می برد‌.
محتشم اظهار کرد: دلار در سال گذشته ۲۳ هزار ۵۰۰ تومان  بود که در حال حاضر به مرز ۴۰ هزار تومان رسیده که این افزایش قیمت در تمامی بخش ها  و کالاها از جمله  خدمات و نیروی انسانی، نهاده ها  و زمین اثر گذار بوده است.
عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران تاکید کرد: کاهش ارزش پول ملی  به طور قطع در تمامی بخش های مسکن اثر گذار بوده و همین موضوع در آینده این بازار را با نوسان روبرو خواهد کرد.
او بیان کرد: متاسفانه در بخش تخصیص تسهیلات ساخت مسکن بسیاری از بانک ها تمایلی به پرداخت تسهیلات ندارند و این در حالی است که تنها بانک مسکن اقدام به پرداخت این تسهیلات می کند و دولت باید با برنامه ریزی هایی که انجام می دهد بتواند زمینه را برای پرداخت این تسهیلات فراهم کند چراکه در صورت عدم اجرای این طرح بازار مسکن با کمبود سرمایه گذار در این حوزه روبرو خواهد شد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا