بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

شِیپ‌شِل چسیت و چه کاربردی دارد؟

شِیپ‌شِل چسیت و چه کاربردی دارد؟

Shapeshell  نتیجه ده سال تجربه و فعالیت معماران خلاق است. خلاقیتی که در طراحی نمای ساختمان‌های تجاری بی‌نظیر صورت گرفت. با گذر زمان تجربیات ساخت و اجرای طرح‌های خلاقانه موجب شد تا شیپ‌شل یکی از شاخص‌ترین طراحی‌ها در معماری ساختمان‌های تجاری و مسکونی شناخته شود.

شیپ‌شل با پنل‌های پلیمری خاص در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد، علاوه بر آن پنل‌های تخت و استاندارد نیز در بعضی فضاها استفاده می‌شود. با این حساب می‌توان گفت به وسیله شیپ‌شل هر طرحی که در خیال‌تان تصور کنید، قابل اجرا خواهد بود.

ماهیت ساخت و اجرای شیپ‌شل، ایجاد یک ماتریس از فیبر با ساختاری پلیمری است که با توجه به نیاز ساخت و سازهای ساختمانی تقویت شده است. برای تعریف و توجیه استفاده از شیپ‌شل در نمای بناهای تجاری و مسکونی موارد زیر عنوان شده است:

فرمD ۳ با پیچیدگی‌های منحصر به فرد

شیپ‌شل راه حلی است برای اجرای پیچیده‌ترین طرح‌ها با فرم منحنی و مسطح. دستگاه CNC که برای برش زدن ۳D این فرم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیشترین دقت را در برش‌ و تحویل شیپ‌شل‌های مختلف در ابعاد گوناگون دارد.

عمر طولانی و با دوام

شیپ‌پل عمری طولانی دارد. شرکت تولید کننده این نمای جذاب و متفاوت، عمر لایه‌های داخلی این محصول را ۵۰ سال می‌داند و عمر این محصول برای ۲۵ سال، از نظر زیبایی و براق ماندن فرم‌های مختلف توسط شرکت شیپ‌شل تضمین می‌شود.

ساده و آسان، حتی در تعمیرات

شیپ‌شل اجرای طراحی‌های پیچیده را ساده و آسان کرده است. علاوه بر این، اگر این پوشش نیاز به هر گونه تعمیراتی در طول مدت زمان استفاده داشته باشد، به راحتی بر روی پروژه ساختمانی قابل تعمیر است.

دقت در برش

شیپ‌شل با نهایت ظرافت و دقت برش زده می‌شود، تمامی لبه‌های برش‌خورده نیز پس از اینکه عملیات برش زدن تمام می‌شود، ترمیم و تکمیل می‌شوند.

مقاوم در برابر ضربه

می‌توان هدف اصلی طراحی شیپ‌شل را مقاومت در برابر ضربه و انواع آسیب‌‌هایی دید که هر بنا در طول عمر خود در معرض آن قرار می‌گیرد. قدرت اصلی این پوشش در توانایی و مقاومت آن در برابر طوفان و تگرگ است، بدون اینکه به شکل اولیه آن آسیبی وارد شود.

پایداری در ابعاد بزرگ

ضریب انبساط این پوشش در مقیاس‌های بزرگ کمتر از فولاد، آلومینیوم، بتن یا حتی چوب است. ابعاد وسیع شیپ‌شل در طول عمر مفید خود در برابر انواع ترک‌ها، ضربه و شکستگی‌ها مقاوم هستند.

خوردگی و زنگ‌زدگی هرگز!

مقاومت شیمیایی این محصول ثابت شده است. به این ترتیب می‌توان گفت انواع مواد خاص با ترکیب‌های شیمیایی مختلف، روی آن بی اثر خواهند بود. شیپ‌شل در مقابل مواد دیگر واکنش نشان نمی‌دهند، تغییری در فرم و شکل آن به وجود نمی‌آید و به همین دلیل بستری مناسب برای آماده‌سازی سطح با هر رنگ و طرحی را فراهم آورده است.

سادگی در نصب

بیشترین متراژی که می‌توان از شیپ‌شل برش زد با ابعاد دوازده متر است، استفاده از سطحی با این مقیاس می‌تواند در نصب و اجرای پروژه مشکلاتی ایجاد کند. اما شیپ‌شل، در میان تمام متریال‌های ساختمانی دارای این مزیت است که با بزرگترین اندازه برش می‌خورد و کمترین وزن ممکن را دارد، در نتیجه برای ساخت سازه‌هایی سبک اما سخت بیشترین کاربرد را دارد.

مزایای زیست محیطی

اینکه از کمترین مواد مصرفی در ساخت بیشترین ابعاد استفاده شده، نشان‌دهنده این است که شیپ‌شل چقدر به محیط زیست اهمیت می‌دهد. علاوه بر این طول عمر بالا و قابل بازیافت بودن این پوشش از مزایای آن است.

مانعی برای آتش

در تست‌های اولیه که از این محصول گرفته شد، شیپ‌شل مقاومت زیادی در برابر آتش دارد. به همین دلیل موفق به کسب استاندارد بین‌المللی استرالیا شده است.

سهولت در تعمیر و نگه‌داری

به طور معمول شیپ‌شل در ارتفاعات بالای ساختمان‌های تجاری استفاده می‌شود، که این امر تعمیر و نگه‌داری آن را کمی دشوار می‌کند. پس نیاز بود تا مقاومت مواد بیشتر شود و همچنین امکاناتی برای تعمیر آسان آن در نظر گرفته شود تا در طول عمر مفید خود کمترین آسیب و کمترین هزینه برای تعمیرات را شامل شود.

لایه‌های رنگی

فن‌آوری پلیمر در هر دو لایه رویی شیپ‌شل استفاده می‌شود. استفاده از رنگ در لایه‌های میانی باعث می‌شود، هنگام خراش دیدن، شکستگی یا ترک خوردن از زیبایی این پوشش، کاسته نشود و همچنان رنگ خود را در لایه‌های پایه‌ای حفط کند.

همچنین در نطر داشته باشید، استفاده از محصولی که دارای ضمانت‌نامه با طول عمری طولانی است، چه میزان می‌تواند در انجام یک پروژه و تعمیر و بازسازی آن پس از سال‌های متمادی تاثیرگذار باشد.

منبع:http://shapeshell.com.au/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا