بلاگپروژه های شاخص

آلاچیق ۲۰۷۱ زابور

آلاچیق ۲۰۷۱ زابور

آلاچیق ۲۰۷۱ زابور یک طراحی جالب با آرامش خیال در کنار خانواده برای استراحت میباشد .آلاچیق ۲۰۷۱ زابور دارای طراحی بسیار زیبا بوده و در مسکو، سنتی برای فصل تابستان وجود دارد که باید تا جایی که ممکن است به دور از شهر بدوید تا هر چه بیشتر به طبیعت و ساحل نزدیک شوید. این رسم به ویژه برای خانواده‌های بزرگ خوب است که در حومه‌ی شهر یکی از خانه‌های معماری زابور را سفارش داده‌اند.

بی‌شک باغی زیبا مملو از درختان کاج می‌تواند جذاب باشد، اما رک و راست، اغلب مواقع نمی‌توانید حتی فصل تابستان در مسکو به پیک نیک در فضای باز بروید و هیچ بالکنی در خانه نیز وجود ندارد. استودیوی معماری زابور که به طراحی‌های جذاب و کاربردی خود معروف است، آلاچیقی جالبی را با یک آشپزخانه‌ی تابستانی پیشنهاد می‌کند که به شما اجازه می‌دهد همراه خانواده و دوستان خود، بدون در نظر گرفتن وضعیت آب و هوا، به استراحت بپردازید.

آلاچیق 2071 زابور

 

از یک طرف، طراحان این آلاچیق معماری آن را به شکلی ساخته‌اند که هوا در آن جریان داشته باشد، اشکال در آن ماهرانه به کار رفته باشد و ساختاری مقیاس پذیر داشته باشد تا خیلی سنگین به نظر نرسد. از طرف دیگر، برای پوشاندن فضا از دید همسایگان یا محیط اطراف، حجم زیادی از شیشه‌ی رفلکس را به کار گرفته‌اند. به سمت جنگل و باغ، این حجم‌ها تا جایی که امکان دارد با یکدیگر در تضاد هستند.

 

درختان کهنسال کاج روی طراحی کلی آلاچیق موثر بوده‌اند، چرا که با توجه به تعداد آنها، باید این درختان نیز در نظر گرفته می‌شدند. در نتیجه، مکان درختان باعث ایجاد خطوط پیچیده در سطح بیرونی شده است.

آلاچیق 2071 زابور

به گزارش ساختمان آنلاین: این آلاچیق به دو بخش تقسیم می‌شود که در سطوح متفاوتی قرار گرفته‌اند و روی تغییر تکیه‌گاه تاکید دارند. در بخش بالایی، که به خانه نزدیک‌تر است، یک بخش غذا وجود داردکه در واقع آشپزخانه‌ای مجهز به کباب‌پز و سینک ظرفشویی و یک بخش غذاخوری با یک میز ۱۲ نفر سبک است. در بخش پایینی، اتاق نشیمن همراه با مبلمان کم‌جا نیز وجود دارد.

 

با وجود ظاهر ساده‌، این آلاچیق حسابی جادار بوده و برای استفاده‌ی طولانی مدت طراحی شده است. فندانسیون بنا محکم است و از تکه‌های چدنی مقاوم در آن استفاده شده و سقف آن نیز دارای فریم‌های فلزی است. سخت‌ترین بخش این پروژه استفاده از فلزهای دکوراتیو، اتصالات پیچیده با شیشه و سیستم نورپردازی اضافی است که توسط کارگران ساخته شده است.

آلاچیق 2071 زابور

دیواره‌های آلاچیق از شیشه ساخته شده و با روکش مات پوشانده شده است. المان‌های هندسی پیچیده از ورقه‌های فلزی رنگ‌شده ساخته شده‌اند. معمولا تمامی پروژه‌های استودیوی معماری زابور دارای اشکال پیچیده هستند، اما این آلاچیق کاملا متفاوت است. سیستم نورپردازی آلاچیق با استفاده ار چراغ‌های LED باعث می‌شود شاهد روشنای چشمگیری در تاریکی باشیم. روشنایی سحرآمیز در بین درختان کاج کهنسال، باعث می‌شود با ظاهری جذاب از آلاچیق زابور روبه‌رو شویم که ما را به یاد یک فانوس دریایی غول‌پیکر چینی می‌اندازد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا