بلاگنانو تکنولوژی

استارت‌آپی که از نور خورشید برای خنک کردن استفاده می‌کند!

استفاده از نور خورشید برای خنک کردن

 

استارت آپی با استفاده از نور خورشید برای خنک کردن فضاهای مختلف در حال ساخت است. این استارت‌آپ با استفاده از فناوری‌نانو، پوششی ایجاد کرده که می‌تواند نور خورشید را جذب و با طول موج‌های بالاتر نشر دهد. با این کار، فضای داخل ساختمان خنک می‌شود. این محصول سال آینده وارد بازار می‌شود.

سولکولد (SolCold) استارت‌آپ فعال در حوزه فناوری‌نانو است که از پوشش نانومقیاس برای بهره‌برداری از نور خورشید به‌منظور خنک‌کردن استفاده می‌کند. این سامانه می‌تواند فضای داخل ساختمان، خودرو و حتی داخل لباس را خنک کند.

تغییرات آب و هوایی عواقب ناگواری برای کره ‌زمین در پی دارد. پیش‌بینی می‌شود که دمای کره ‌زمین طی سال‌های آتی روند افزایش خود را ادامه دهد که این موضوع روی الگوهای بارش در کشورهای مختلف تاثیر مستقیم خواهد داشت.

از این رو، استارت‌آپی به دنبال استفاده از نور خورشید برای خنک کردن فضاهای داخلی ساختمان است.

یارون شنها، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت سولکولد می‌گوید: «شرکت سولکولد از فناوری‌نانو برای ایجاد پوششی استفاده می‌کند که قادر است نور خورشید را برای خنک کردن داخل خودرو، ساختمان، هواپیما، پوشاک و حتی قطعات الکترونیکی استفاده کند.»

ماده جاذبی که این استارت‌آپ تولید کرده می‌تواند نور خورشید را جذب و آن را با طول موج‌های بالاتری نشر دهد؛ بنابراین، دما در محیط کاهش می‌یابد.

شنها می‌افزاید: «ماده‌ای که ما می‌سازیم به دو شکل است، اول به‌صورت رنگ که می‌توان آن را روی هر سطحی به کار برد، دوم به‌صورت لایه نازک که می‌توان آن را رول کرده و همانند فویل آلومینیم روی سطح قرار داد.»

این استارت‌آپ در حال انجام آخرین تست‌های خود روی این فناوری است. این شرکت انتظار دارد که محصولات خود را اوایل سال ۲۰۲۱ وارد بازار کند. هر چند برخی از شرکت‌ها، اولین سفارش‌های خود را در سه ماهه سوم سال۲۰۲۰ دریافت خواهند کرد و می‌توانند پوشش‌دهی محصولات خود را آغاز کنند.

به گفته شنها، این استارت‌آپ تاکنون ۴٫۲۵ میلیون دلار حمایت مالی جمع‌آوری کرده و ۱۰ کارمند دارد.

 

منبع: سایت پایگاه خبری فناوری نانو

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا