بلاگروش های اجرا و ساخت

مشخصات فنی بتن سبک اتوکلاوی – هبلکس

هبلکس

نام هبلکس برند تجاری بلوک های گازی اتوکلاو شده در اروپا می باشد. که به اختصار AAC نیز گفته می شود.هبلکس نوعی بلوک است که از تخلخل هوا و واکنش شیمیایی مواد اولیه هبلکس که شامل آهک ، سلیس ، سیمان و پودر آلومینیوم است به وجود می آید و هبلکس طی یک فرایند طولانی تولید در نهایت توسط اتوکلاو پخته شده و قابل استفاده می باشد.

مشخصات فنی بتن سبک اتوکلاوی – هبلکس

وزن مخصوص هبلکس:

هر متر مکعب دارای ۶۵۰ الی ۷۵۰ کیلوگرم می‌باشد که برابر یک سوم تا یک چهارم وزن بتن می‌باشد. (بسته به نوع مصالح و مواد اولیه و نوع تجهیزات تولید متفاوت است و هم اکنون توسط دستگاه های جدید و مرغوب تر امکان تهیه با دانیسته کمتر نیز وجود دارد)

ضریب جمع شوندگی:

ضریب جمع شدگی بتن سبک هوادار AAC به میزان ۰۲/۰ درصد می باشد و دلیل کم بودن آن ناشی از خشک شدن به دلیل فرآیند پخت در اتوکلاو در دمای حدود ۱۹۰ درجه و فشار ۱۲ بار به مدت ۱۲ ساعت است که باعث انجام جمع شدگیهای کوتاه مدت و بلند مدت بتن می شود. طی این فرآیند سیلیکات کلسیم، هیدراته می شود و در نتیجه خواص ثابت می ماند. یکی از تفاوت های عمده بین این محصول و بتن کفی در همین مورد است که از جداشدن پلاستر از بلوکها جلوگیری می نماید.

مقاومت فشاری هبلکس:

۲۵ تا ۳۵ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می‌باشد که امکان افزایش آن بر حسب امکانات تولید کننده و نوع سفارش مشتری و مشخصات فنی مورد نیاز نیز برای تولید کننده امکان‌‌پذیر می‌باشد.

اجرا و نصب هبلکس:

کار کردن با بلوک سبک هبلکس بسیار آسان است، می‌توان آن را بر اساس نیاز در محل مورد استفاده بوسیله اره برش داد، براحتی میخ در آن کوبید و یا مسیر تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی را به راحتی در آن ایجاد نمود.

مقاومت حرارتی:

مقاوت بسیار بالای هبلکس از بارزترین مزایای آن می‌باشد به عبارتی هبلکس در مقابل آتش و شعله های مستقیم ضریب حرارتی برابر ۰.۱۷ W.m2k را دارا می‌باشد.

ابعاد:

بلوک های بتن سبک هبلکس در ابعاد ۶۰*۲۵*۱۰، ۶۰*۲۵*۱۵، ۶۰*۲۵*۲۰، ۶۰*۲۵*۲۵ و ۶۰*۲۵*۳۰ سانتیمتر ارایه می‌شوند که این ابعاد بسته به نیاز و سفارش قابل تغییر نیز می‌باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا