بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

اتاق نشیمن کوچک و دیوارهای دوست‌داشتنی!

اتاق نشیمن کوچک و دیوارهای دوست‌داشتنی!

 

اگر اتاق نشیمن خانه‌تان کوچک است، نباید ناراحت باشید. این روزها اکثر مردم با این موضوع روبرو هستند. در هر حال اتاق نشیمن شما هرقدر هم کوچک باشد، هنوز هم دیوارهایی دارد که می‌توانند نقش عمده و برجسته‌ای در دکوراسیون ایفا کنند. دیوارها تابلوهای بزرگی هستند که شما به کمک کاغذ دیواری‌های متنوع، می‌توانید آنچه در ذهن و خیال‌تان می‌گذرد روی آنها پیاده کنید.

در این متن ایده و تجربیات برخی بزرگان عرصۀ دکوراسیون داخلی را برای انتخاب کاغذ دیواری با شما درمیان می‌گذاریم.

نور و رنگ را به خدمت بگیرید

فریب دادن چشم و ذهن به کمک بازی رنگ و نور کار ساده‌ای است. شما به راحتی می‌توانید کاری کنید که اتاق بزرگتر دیده شود. اگر اتاق نشیمن پنجره‌های بزرگ و نورگیر دارد که عالی است؛ اگر هم ندارد سعی کنید اتاق از نور مصنوعی کافی و مناسب برخوردار باشد و از کاغذ دیواری با رنگ‌های سرد استفاده کنید. شاید عجیب به نظر بیاید، اما بهتر است از کاغذهایی با طرح درشت استفاده کنید! تجربه نشان داده این طرح‌ها باعث می‌شوند حس کنیم دیوارها از هم دورتر هستند و فضای اتاق بازتر است. اگر هم کاغذی با نقش‌ها و خطوط عمودی توجه‌تان را جلب کرد، انتخاب خوبی است. این خطوط سقف را بلندتر و فضای اتاق را دلبازتر جلوه می‌دهند.

سعی کنید جنس و طرحی از کاغذ دیواری را برگزینید که نور را بهتر انعکاس دهد. البته منظور این نیست که نگاه کردن به دیوارها باعث آزردن چشم بشود؛ اما هرقدر نور بیشتری از دیوارها به سمت هم بازتاب پیدا کند اتاق وسیع‌تر دیده می‌شود.

جریان سیالی از رنگ ایجاد کنید

به باقی وسایل و مبلمان خود توجه داشته باشید. بهتر است طرح و رنگ تمام وسایل به نوعی با یکدیگر و سپس با کاغذ دیواری‌ها ارتباط داشته باشند. منظور این نیست که کل اتاق و وسایلش زرد رنگ باشند، بلکه رگه‌ها و آثاری از طیف این رنگ در آنها دیده شود. البته به جای زرد می‌توانید هر رنگ دلخواه دیگر را در نظر داشته باشید. سپس کاغذ دیواری‌ها را هم با توجه به همان رنگ اصلی انتخاب کنید. زمانی که اجرای کاغذ دیواری تمام شود و اتاق چیده شود، این نشانه‌های رنگی مانند یک نقشه چشم را به دنبال خود می‌کشند و جریان سیالی از رنگ در اتاق ایجاد می‌کنند. با این ترفند و با کمک کاغذ دیواری، اتاق دلبازتر دیده می‌شود.

خودتان چه سبکی را می‌پسندید؟

شاید شما نتوانید با رنگ‌های روشن ارتباط برقرار کنید و رنگ‌های گرم و تیره را بیشتر بپسندید. خبر خوش آنکه اینجا خانۀ شماست و باید همان‌طور دکور شود که شما می‌خواهید! رنگ‌های گرم، صمیمیت و آرامش بیشتری به فضا می‌دهند و اتاق نشیمن را به جای دنجی تبدیل می‌کنند. شاید هم کاغذهای بدون طرح را دوست داشته باشید. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم از محصولاتی با بافت‌های مختلف استفاده کنید که کمی از یکنواختی دیوارها کم کند و در طولانی مدت حوصله‌تان را سر نبرد.

نمونه کارهای قبلی را ببینید

مطمئن باشید که این روزها اکثر مشتریان مراکز طراحی داخلی یا فروشگاه‌های کاغذ دیواری، مانند خودتان اتاق نشیمن کوچکی دارند. پس متخصصین این مراکز حتما ً ایده‌ها و پیشنهادات خوبی برای شما دارند. خوب است از آنها بخواهید نمونه‌هایی که قبلا ً کار کرده‌اند را  نشان‌تان بدهند که بتوانید تصور بهتری از نتیجۀ کار داشته باشید. به شما اطمینان می‌دهیم حتی کوچک‌ترین و بدقواره‌ترین اتاق‌ها هم می‌توانند به قلب پر نشاط و سرزندۀ خانه‌تان تبدیل بشوند.

خلاق باشید و آنچه آرزویش را دارید پیاده کنید. قرار نیست خانۀ شما به سلیقۀ طراحان دیگر یا دوست و آشنا دکور بشود. شما فقط از نظرات آنها ایده می‌گیرید. شاید ابتکاری که شما به کار خواهید بست به قدری کارساز باشد که از این پس به دیگران هم راهکار شما را پیشنهاد کنند!

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا