بلاگپروژه های شاخص

معرفی و بررسی روما رزیدنس

روما رزیدنس، برجی لوکس در کامرانیه

اختصاصی ساختمان آنلاین: روما رزیدنس یکی دیگر از برج‌های تجاری مسکونی تهران است که در منطقه‌ی مرفه‌نشین کامرانیه شمالی بنا شده است. این برج دارای فضاهای مسکونی، تجاری و تفریحی با معماری منحصربفرد و جذاب است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کنند.

فضای برج روما رزیدنس به جز طبقات مسکونی، در سه طبقه‌ با فضایی مستطیلی شکل ساخته شده است. در این سه طبقه شاهد فضای مربوط به پارکینگ، لابی، امکان تفریحی، سالن اجتماعات، واحدهای تجاری مسکونی، تاسیسات و دیگر مشاعات هستیم. بازدیدکنندگان در بدو ورود به برج روما رزیدنس با فضای زیبا و مدرن لابی مواجه می‌شوند که خاطره‌ای خوش در ذهن آن برجای می‌گذارد. ورودی این برج در خیابان کامرانیه قرار دارد.

مساحت کل برج روما ۴۷ هزار مترمربع است که ۳۲ هزار مترمربع آن به ۶۵ واحد مسکونی در ۱۵ طبقه اختصاص یافته است. فضای مسکونی به صورت چلیپا طراحی شده تا نورگیری بهتر باشد. چشم‌انداز واحدهای مسکونی برج روما رزیدنس یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد این برج است. زیبایی این برج تا حدی است که خیلی‌ها از عنوان قصر برای آن استفاده می‌کنند.

از طبقه اول تا پنجم می‌توانیم ۶ واحد ۳۵۰  تا ۴۰۰ متری را ببینیم که از معماری‌های مختلفی بهره می‌برند. در ۷ طبقه‌ی بعدی واحدهای ۶۰۰ و ۴۰۰ متری ساخته شده است و دو طبقه‌ی ۱۴ و ۱۵ نیز دو پنت هاوس حدود ۱۰۰۰ متری و یک پنت هاوس دوبلکس ۱۴۰۰ متری را در خود جای داده است. برای واحدهای پنت هاوس آسانسور اختصاصی تعبیه شده است.

واحد‌های طبقات ابتدای برج روما در بخش شمال غربی و جنوب غربی معماری مشابه آینه‌ای دارند. واحدهای شمال شرقی و جنوب شرقی نیز با همین قاعده طراحی شده‌اند. از نکات جالب واحدهای ۳۵۰ متری بهره‌گیری از سه خواب مجزا و یک اتاق مستر است که هر کدام از اتاق‌ها سرویس بهداشتی جداگانه دارد. هر واحد به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان از انواع چیدمان را در آنها اجرا کرد. ضمن اینکه کنترلرهای هوشمند ABB با امکان تنظیم دما، نور و صدای موسیقی باعث می‌شود زندگی در این فضا خارق‌العاده شود.

به گزارش ساختمان آنلاین: معماری نئوکلاسیک واحدهای برج روما رزیدنس چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. اتاق پذیرایی بهترین چشم‌انداز را دارد که همین ویژگی یکی از جذاب‌ترین مزایای برج روما است. اما آشپزخانه‌ی واحدهای این برج نیز ویژگی‌های منحصربفردی دارد. بهره‌گیری از اجاق گاز ایتالیایی، فر، مایکروفر، قهوه‌ساز، ماشین ظرفشویی با برند میله آلمان و یخچال فریزر NEFF آلمان باعث شده تا از حضور در این فضا لذت ببرید.

کودکان در هر واحد برای خودشان اتاق مجزا دارند و همچنین اتاقی برای کار و یک اتاق خواب مجزا برای مهمانان در نظر گرفته شده است تا هر کسی در واحدهای برج روما احساس راحتی کند.

اما ماجرا در مورد واحدهای ۶۰۰ متری برج روما رزیدنش کمی متفاوت است. در این واحدها از سه اتاق خواب، یک اتاق برای مهمان، دو آشپزخانه،  سالن پذیرایی، سالن غذاخوری، اتاق نمایش، تراس با چشم‌انداز تهران و یک سویئت با امکان چیدمان متفاوت استفاده شده است.

براساس استانداردهای به دست آمده در طراحی برج و براساس اصول آیین نامه ۲۸۰۰ مهندسی ایران، برج روما رزیدنس علاوه بر سبک طراحی و ساخت، از مصالحی بهره می‌برد که توان تحمل در مقابل زلزله‌ای با مقیاس ۶٫۸ ریشتر را دارد.

هزار مترمربع دیگر از فضای برج روما در اختیار واحدهای تجاری است و ۱۴ هزار مترمربع دیگر به فضای تفریحی اختصاص یافته است. از جمله امکانات تفریحی این برج می‌توان به سالن بیلیارد، سالن بدنسازی و آیروبیک، استخر، سونا و جکوزی لوکس اشاره کرد.

برج روما رزیدنس علاوه بر معماری جذاب و منحصربفرد خود، از امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی بهره می‌برد که بی‌شک اوقات شگفت‌انگیزی را برای ساکنان آن فراهم می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا