بلاگروش های اجرا و ساخت

زیر سازى موزاییک

زیر سازى موزاییک

 

فرش موزاییک، در هر نوع زمین (خشک، نیمه خشک و مرطوب) یا در هر طبقه را نمى توان مستقیماً روى خاک یا عایق کارى انجام داد آن را باید به روشى که در قسمتهای قبلی اشاره کردم،کف سازى کرده و پس از آن به وسیله ى موزاییک فرش کرد.

دلیل گذارى فرش موزاییک

 

به نوارهایى از موزاییک که در کناره هاى محل فرش کردن موزاییک انجام مى شود، دلیل موزاییک و عمل صورت گرفته را، دلیل گذارى مى گویند.

زیر سازى موزاییک

موزاییک فرش کردن بقیه کف

 

ملات بین دو دلیل به صورت تخت و بلند تر از سطح زیر موزاییک دلیل (به اندازه ى ۵ میلیمتر) پخش مى شود. سپس ریسمان کشى بین دو دلیل انجام مى شود و موزاییک فرش با رعایت درز لازم ( ۵ میلیمتر) در راستاى ریسمان کار قرار گرفته و با استفاده از تخماق کوبیده شده و نصب مى شود.

دوغاب ریزى موزاییک فرش

 

پس از پایان یافتن فرش موزاییک، دوغاب ماسه سیمانى با نسبت چهار پیمانه ماسه ریز دانه و یک پیمانه سیمان ساخته و بر روى سطح موزاییک فرش مى ریزند و با تیغه ى لاستیکى و یا جارو کشیدن، دوغاب را بین درزها و بندهاى موزاییک هدایت مى کنند تا پر شود. گرد سنگ، خاک سنگ و سیمان را به نسبت ۱ به ۱ به ۱ به طور خشک مخلوط کرده و بر روى دوغابى که لاى درزها رفته پاشیده و با پارچه سطح موزاییک ها را تمیز مى کنند.

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا