بلاگپروژه های شاخص

دانشگاه صنعتی نانیانگ در سنگاپور

دانشگاه نانیانگ در سنگاپور یکی از دانشگاه های زیبای جهان به حساب می آید. ساختمان این دانشگاه بسیار زیبا و خلاقانه طراحی شده است. ساختمانی را تصور نمائید که کلیه سقف، راه ها و دیوارها همگی از فضای سبز پوشیده باشد. نمای شیشه ای این بنا کمک می کند تا علاوه بر ظاهری زیبا، انرژی عظیم خورشیدی را کاهش دهد و اجازه دهد تا از مزایای طبیعی نور خورشید در روز استفاده شود و فضایی خلاق گونه را به نمایش بگذارد. دیوارهای شیشه ای این ساختمان تغییر دیدی را میان زاویه دید دانش آموزان و اساتید ایجاد می نماید تا آنها بتوانند از چشم انداز زیبای بیرون استفاده نمایند. نور طبیعی در کل روز از میان شاخ و برگ درختان به داخل می آید. پشت بام منحنی این بنا باعث شده تا آب باران روی آن نماند بلکه به پایین سرازیر شده و باعث آب رسانی به بخش های چمن می شود و محوطه اطراف را سرسبز نگه می دارد. تمام اطراف این ساختمان و راه های رفت و آمد آن چمن کاری شد است.

دانشگاه تکنولوژی نانیانگ ، (NTU) که در سال ۱۹۹۱، تاسیس شده است. جزء دانشگاههای رده بالای آسیا می باشد. این دانشگاه به خاطر برنامه آموزشی که در تکنولوژی و علوم دارد مدعی است.

دانشگاه به رسالت خود یعنی آموزش رهبران و توسعه دانش برای سنگاپور متعهد می باشد و سعی دارد تا میان دانشگاههای عالی جهان، موقعیت خود را مستحکم کند. دانشگاه NTU، در حدود ۲۵.۰۰۰ دانشجو دارد که ۶.۰۰۰ نفر آنها دانشجویان بعد از دوره لیسانس هستند. دانشگاه NTU، برنامه آموزشی وسیعی را ارائه می دهد که تمرکز اصلی این برنامه بر روی توسعه دیدگاه جهانی، کارآفرینی و سازگاری می باشد.

دانشگاه NTU، طیف وسعی از دوره های لیسانس و بعد از آن را ، ارائه می دهد که منجر به اعطای مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترای فلسفه و همچنین دیپلم های مختلف می شود.

طراحی ساختمان با الگوی پایدار و سبز

طراحی ساختمان سیستم سنتی آموزش و پرورش با معلم و دانشجو را به چالش کشیده است. در اینجا ، با توجه به ماهیت سراشیبی در فرم معماری ، بسیاری از فضاهای آموزشی به اشکال مختلف در آمده و فضاها می توانند به راحتی برای نیازهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال و دستکند گوشه ها و صندلی های کنجی همچون مناطق غیر رسمی نمایشگاه ها دولا وکج شده اند.

معماری مختص این محل به تکمیل زیبایی وایجاد محیط و محیط مساعد برای اکتشاف و تبادل ایده هایی برای دانشجویان هنر و طراحی ،فرم و شکل خاص را می دهد صرف نظر ازدیوار شیشه ای ، ساختمان نیز در اشکال طبیعی پوشیده شده است ، مانند دیوارهای بتنی خارج از فرم و ستون ، سیمان ، شن و ماسه گسترانده شده درطبقات و ردیف کردن الوارها در راهرو. به منظور تقویت موضوع طبیعی و استادانه این طراحی ، از رنگ و تزئینات با زرق و برق زیاد اجتناب شده است. این به آن معناست که دانشجویان با پلت فرم ارائه شده خود را و آثار خود را با سطوح ساختمان ارتقا بخشیده و تزیین کنند و در نتیجه به تحول هویت در ساختمان اجازه حضور می بخشد.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا