بلاگپروژه های شاخص

معرفی و بررسی برج های قو الماس خاورمیانه، متل قو

معمار: 

امیر مهدی شجاع

موقعیت:

مازندران

دسته بندی:

مجتمع

سال پروژه:

۱۹۹۹

معرفی و بررسی برج های قو الماس خاورمیانه، متل قو

اختصاصی ساختمان آنلاین: برج‌ های قو الماس خاورمیانه در زمینی به مساحت چهل‌ و سه هزار مترمربع ساخته شده است. کاربری این برج‌ها به مسکونی، تجاری و هتل تقسیم می‌شود. برج‌های قو الماس خاورمیانه شامل سه برج است که هر کدام به یکی از این کاربری‌ها تعلق دارد البته به جز برج هتل، دو برج دیگر به صورت ترکیبی به هر دو کاربری مسکونی و تجاری اختصاص دارد.

این برج‌های مسکونی و تجاری دارای بیست‌ویک طبقه هستند که ۲۹۷ واحد مسکونی در آن‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین قسمت‌های تجاری این برج‌ها، سه طبقه پایین برج‌های مسکونی را اشغال کرده است و دارای ۴۸۶ واحد تجاری است. برج هتل قو الماس خاورمیانه نیز دارای سی‌وهشت طبقه است. در طراحی این برج‌ها پوشش کاربری‌های متفاوت یکی از اهداف اصلی بوده است به همین دلیل در فاصله برج‌های مسکونی و هتل یک مجموعه ورزشی نیز طراحی شده است. ساخت مجتمع قو الماس خاورمیانه در سال ۱۳۷۸ شروع شده است.

متل قو
متل قو

با در نظر داشتن کاربری‌های متفاوت برج‌های قو، این مجتمع به این امکانات ورزشی و تندرستی مجهز شده است: پلاژ خصوصی، زمین‌های تنیس، زمین‌های مینی گلف، جت اسکی و قایق، پارک آبی، شهربازی، مسیر تندرستی، سونا، سالن‌های ورزشی، انواع حمام‌های ترکی، ماساژهای تایلندی، مجموعه اسپا و سالن‌های زیبایی، اسکله تفریحی و اختصاصی مجهز به تجهیزات ورزش‌ها و تفریح‌های آبی و دریایی.

اما درباره ویژگی‌های معماری این پروژه باید گفت که نوع اسکلت آن فلزی است و دارای سیستم سقف کامپوزیت کرمیت است. همچنین فونداسیون آن از نوع پی گسترده با ضخامت ۵۰/۱ متر است و سقف طبقات آن نیز کامپوزیت است که دارای هشت سانتی متر ضخامت است.

در طراحی نمای خارجی این برج‌ها، علاوه بر وجود لیزر در بام آن‌ها که تا فاصله پنجاه کیلومتری جلوه‌گری می‌کند، برای ایجاد تصاویر سه بعدی از پروژکتورهای ۳ بعدی نیز استفاده شده است.

متل قو
متل قو

از امکانات داخلی این مجتمع بزرگ می‌توان به تعداد بیست‌ و نه دستگاه آسانسور پاناروما اشاره کرد که در تمام قسمت‌های مختلف این بر‌ج‌ها وجود دارند. همچنین در مجتمع تجاری نگین پوریا در برج قو الماس خاورمیانه، برای رفاه در رفت‌ و آمد خریداران و گردشگران، تعداد هشت رشته پله برقی نیز در نظر گرفته شده است.

متل قو
متل قو

به گزارش ساختمان آنلاین: مجموعه قو الماس خاورمیانه به آنتن مرکزی و دوربین‌های مداربسته مجهز است که در تمام قسمت‌های آن وجود دارند. علاوه بر این تمام قسمت‌های مجموعه دارای اینترنت اختصاصی است و مجهز به سیستم هوشمند اطفاء حریق از نوع اطفاء خشک و تر است.

متل قو
متل قو

این مجموعه دارای باند فرود هلی‌کوپتر است که روی هر سه برج تعبیه شده است. علاوه بر این بخشی برای درمانگاه و مراقبت‌های بهداشتی نیز در هتل در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات برج‌های قو الماس خاورمیانه باید به رستوران گردان و پارکینگ مکانیزه دوازده طبقه نیز اشاره کرد.

از ویژگی‌های معماری و ساختمانی برج‌های مسکونی نیز باید کابینت‌های برند Ave ساخت کشور اتریش، سنگ و سرامیک‌های ساخت ایتالیا و برزیل اشاره کرد. در واحدهای مسکونی شومینه‌هایی با نمای سنگی طراحی شده است و تمام واحدها مجهز به سیستم هوشمند در هستند. علاوه بر این تمام واحدهای مسکونی و تجاری مجهز به سیستم مدیریت هوشمند ساختمان BMS  و سیستم تهویه هوشمند مطبوع VRV ساخت کشورهای ژاپن و بلژیک هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا