بلاگپروژه های شاخص

پارک معجزه دبی

باغ معجزه دبی بزرگترین باغ گل دنیاست که وسعتی برابر با ۷۲,۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. چیزی که باغ معجزه دبی را از دیگر باغ های دنیا متمایز می کند، نحوه به کار بردن گل ها و گل آرایی آن است. در واقع در این باغ شما با باغچه ها و باغ هایی عادی مواجه نیستید، بلکه مجسمه های غول پیکری را خواهید دید که تماما با گل پوشانده شده است. گل آرایی در باغ معجزه دبی به گونه ای است که اشکال به صورت سه بعدی به نظر برسند و به شکل واقعی خود نیز نزدیک باشند. گل ها به شکل های مختلف آرایش یافته اند؛ از ستاره و قلب و مربع و مثلث گرفته تا هرم و حتا کلبه اسکیموها. در تمام قسمت های باغ معجزه ماکت هایی از ماشین، ساختمان یا حتا برج ها نیز قرار دارند و آن ها را با گل پوشانده اند؛ به عبارت دیگر اتومبیل ها، مجسمه ها و اشیایی از این دست را گل آرایی کرده اند تا جلوه ای جذاب را به نمایش بگذارند.

 

باغ معجزه دبی

 

در مجموع حدود ۴۵ میلیون گل از ۶۰ گونه مختلف از سرده اطلسی ها، شمعدانی ها، گل جعفری و … در این باغ کاشته شده است. جالب آن که برخی از این گونه ها برای نخستین بار است که در منطقه خلیج فارس پرورش می یابند. البته باید توجه داشته باشید که هر سال تعداد این گل ها و آرایش آنها تغییر می کند زیرا همه ساله در فصل تابستان باغ گل تعطیل می شود و در این زمان به بازسازی باغ و کاشت مجدد گل ها می پردازند.

افتتاحیه باغ گل دبی

باغ معجزه دبی در سال ۲۰۱۳ همزمان با ۱۴ فوریه (روز عشق) افتتاح شد و نامش با عنوان بزرگترین باغ گل طبیعی دنیا بر سر زبان ها افتاد. این باغ توانست در مراسم افتتاحیه اش به مدت ۱ ماه، پذیرای ۲,۰۰۰,۰۰۰ بازدیدکننده باشد. همچنین بد نیست بدانید که این باغ در سال ۲۰۱۵ به واسطه خلق یک باغ نوین توانست جایزه موزل (Mossele Award) را از آن خود کند. این جایزه از سوی شبکه بین المللی گردشگری باغ (International Garden Tourism Network) در کنفرانس گردشگری باغ تورنتو به این باغ اهدا شد.

 

باغ معجزه دبی

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا