بلاگپروژه های شاخص

طراحی ساختمان موزه با قطعات چوب در ترکیه

شرکت معماری کنگوکوما و شرکاء از طراحی ساختمان موزه با قطعات چوب در ترکیه رونمایی می­ کنند

اختصاصی ساختمان آنلاین: کنگوکوما و شرکا از طراحی ساختمان موزه با قطعات چوب در ترکیه  برای موزه هنر مدرن ادون پارازی رونمایی نموده ­اند, که اکنون در شهر اسکی شهر ترکیه زیر ساخت و ساز است, این شهر به خاطر دانشگاه­ هایی که در آن قرار دارند و جمعیت جوان ساکن در آن مورد توجه قرار دارد. با الهام از مقیاس و مصالح موجود در معماری خانه­ های چوبی سنتی عثمانی, این طراحی ساختمان  موزه با قطعات چوب در ترکیه به دنبال تبدیل شدن به یک مکان فرهنگی جدید است که همزمان هم برجسته باشد و هم با بافت موجود در اطرافش یکی و ترکیب شود.

این موزه جدید در محل ه­ای معروف به نام ادون پارازی (به زبان ترکی یعنی ” بازار چوب فروشی”) قرار خواهد گرفت, منطقه­ ای با خانه­ های نزدیک بهم, خیابان­ های پیچ در پیچ و خانه­ های تاریخی عثمانی که طبقات بالاتر آنها پیش آمده­ و طره هستند. این زبان برای طراحی موزه بکار گرفته شده است.

معماران توضیح دادند که: استراتژی ما در طراحی توده­ ای طراحی کردن بود, از مکعب­ های کوچک روی هم قرار گرفته برای ساخت معماری با مقیاس شهری استفاده شد.

به گزارش ساختمان آنلاین: مکعب­ های روی هم قرار گرفته با ابعاد مختلف مقیاس خانه­ های اطراف را در سطح خیابان منعکس می­ کند و هر چه به سمت مرکز سازه نزدیک ­تر می­ شوند بالاتر می­ رود تا خودش را به عنوان یک شاخص فرهنگی جدید در منطقه نشان دهد.

در داخل ساختمان, فضاهای گالری در محدوده ­ای از ابعاد قرار می­ گیرند تا امکانات انعطاف پذیری را برای نمایش هنر ارائه دهند؛ مکعب­ های واقع روی طبقه همکف برای برپایی اجراهای هنری بزرگ طراحی شده ­اند, درحالیکه مکعب­ های کوچکتر در طبقات بالاتر فضا را برای نمایشگاه­ های کوچک­تر فراهم می­ کند. یک آتریوم مرکزی که از قطعات چوبی ساخته شده است, هر طبقه را به آتریوم متصل می­ سازد و به نور طبیعی اجازه می ­دهد تا از طریق نورگیر سقف در بالا به ساختمان بتابد.

پروژه اکنون در حال ساخت و ساز است و روز افتتاحیه اعلام خواهد شد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا