بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

ایده­ هایی جالب برای طراحی دیوار پشت تلویزیون

ایده­ هایی جالب برای طراحی دیوار پشت تلویزیون

 

در دنیای امروز که همه تسخیر جعبۀ جادویی تلویزیون شده‌ایم، به‌جرأت می‌توان گفت زندگی بدون این عضو ثابت خانواده‌ برای بسیاری از ما غیرممکن به نظر می‌رسد؛ و شاید همین سبب شده است تا محل قرارگیری و دکوراسیون این عضو محبوب در خانه از اهمیت ویژه­ای برخوردار باشد.

هرچه پیش می­رویم میزهای شیشه‌ای و چوبی کم‌کم جای خود را به میزهای دیواری می‌دهند و تلویزیون‌‌ها روی دیوار نصب می‌شوند و همین موضوع سبب شده طراحی این بخش برای همه تبدیل به دغدغۀ جدیدی شود.

در این بخش به بررسی چند ایده برای طراحی این قسمت از خانه می‌پردازیم.

نورپردازی

استفاده از نورپردازی همیشه زیبایی کارها را دوچندان می‌کند و طراحی این بخش نیز از این قاعده مستثنا نیست. با نصب چند لامپ کوچک ال‌ای‌دی در اطراف تلویزیون این زیبایی را تجربه خواهید کرد. محل نصب لامپ‌ها به سلیقۀ هر شخص بستگی دارد اما نصب آن‌ها در قسمت پشتی تلویزیون ظاهری شیک و ساده به کار می‌بخشد.

استفاده از نورهای رنگی نیز زیبایی فوق­ لعاده­ای به کار می­بخشد.

استفاده از برچسب‌های دکوراتیو

همیشه نیازی نیست برای تغییر دکور خانه مبلغ زیادی هزینه کرد. گاهی با هزینۀ کم نیز نتیجۀ مطلوب حاصل می­شود. این برچسب‌ها هم روشی آسان و کم‌هزینه برای تزیین دیوار اطراف تلویزیون هستند و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای هر سلیقه‌ای در دسترس هستند.

استفاده از دیوار پوش‌های سه‌بعدی

اخیراً پنل‌های سه‌بعدی که در ابعاد و طرح­های مختلفی قابل‌اجرا هستند، وارد بازار شده، گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده‌ و طرفداران بسیاری پیداکرده‌اند. اجرای این پنل‌ها برای پشت تلویزیون نیز می‌تواند ایده‌ای جدید و جالب باشد. ضمن اینکه هر نوع شلف و قفسه یا تابلویی روی آن‌ها قابل نصب است.

نمای آجری

این طرح نیز طرفداران بسیاری دارد و در عین سادگی بسیار شیک و زیباست و در هراندازه و هر طرحی قابل‌اجرا است. علاوه بر این به‌صورت ترکیبی با میزهای چوبی و ام‌دی‌اف هم اجرا می‌شود.

میز‌های دیواری

امروزه نصب میز‌ها روی دیوار بسیار رایج شده و در اغلب خانه‌ها و با مدل‌های مختلف به‌صورت ساده و یا ترکیبی اجرا می‌شود. متریال این میز‌ها عمدتاً از جنس ام‌دی‌اف است ولی گاهی طبق خواست و سلیقۀ مشتری با چوب‌های دیگر نیز اجرا می‌شود. در این بخش نیز به چند ایده در این مورد می‌پردازیم.

  • تلویزیون خود را مخفی کنید!

یک ایدۀ نو و جذاب، طراحی درهای ریلی برای تلویزیون است که می‌تواند به‌صورت یک تابلو طراحی شود و یا کاملاً ساده و جزئی از دکور میز به نظر بیاید. در این طرح هر زمان به تلویزیون نیاز نداشتید می‌توانید آن را پنهان کنید.

 

  • میز تلویزیون خود را با کتابخانه‌تان تلفیق کنید

اگر جزو افرادی هستید که زیاد کتاب می‌خوانند و از داشتن کتابخانۀ شخصی لذت می‌برید، این تلفیق، بسیار جذاب و کاربردی خواهد بود. با این کار می‌توانید اطراف تلویزیونتان را با کتاب­ هایتان تزیین کنید.

 

  • تلویزیون متحرک

یک ایدۀ بسیار بکر و کاربردی برای دید داشتن به تلویزیون از تمام زوایای خانه، امکان چرخش ۳۶۰ درجه­ های تلویزیون است. زمانی که تلویزیون روی دیوار نصب می‌شود دیگر امکان تغییر جهت و جابه‌جایی وجود ندارد اما با این طرح تلویزیونتان را به هر سمت که می‌خواهید بچرخانید و از تماشای آن لذت ببرید. اگر تلویزیون را روی دیوار اتاق‌خواب نصب کنید با یک تیر دو نشان زده‌اید و می‌توانید گاهی روی تخت دراز بکشید و به تماشای برنامۀ مورد‌علاقۀ خود‌ بپردازید.

  • تلویزیونی شناور روی آتش

این سبک مدرن طراحی بسیار زیبا و جذاب است و جلوه خاصی به دکوراسیون منزلتان می‌دهد به‌خصوص اگر آن را با ایدۀ بالا (تلویزیون متحرک) تلفیق کنید تا مدت‌ها در نوع خود کم‌نظیر خواهد بود.

طرح دیگری که بسیار شبیه این سبک است نصب تلویزیون روی شومینه است که با اجرای تلفیقی جلوه بیشتری می‌یابد.

  • ست کردن میز تلویزیون با محیط خانه

این طرح نیز در نوع خود جالب و دل‌نشین است و می‌تواند در سبک‌های مختلف اجرا شود.

  • تلویزیون خود را قاب کنید

یک قاب زیبا و خوش‌رنگ برای تابلوی جادویی شما که هرلحظه تصویری جدید به نمایش می‌گذارد ایده­ای خلاقانه خواهد بود.

  • دور تلویزیون را با عکس تزیین کنید

این سبک طراحی شاید چندان محبوب نباشد اما قطعاً طرفداران خاص خود را دارد. برای این کار می­توانید از عکس­ها خانوادگی و یا حتی عکس­ هایی از دوران کودکی­تان استفاده کنید. نصب تابلوهایی زیبا و متنوع نیز خالی از لطف نخواهد بود.

  • از رنگ‌های شاد استفاده کنید

بسیاری از مردم رنگ‌های تیره و به‌اصطلاح سرسنگین را برای دکوراسیون منزل ترجیح می‌دهند اما رنگ‌های گرم و روشن می‌توانند دکوراسیون خانه‌تان را متحول کرده و روح شادابی و سرزندگی را به محیط زندگی‌تان ببخشند.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا