بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

ایده سبز برای بالکن

طراحی و اجرای دکوراسیون بالکن

بالکن، به عنوان یکی از محیط های ثانویه در خانه، نقش مهمی در زیبایی و جذابیت این فضا دارد. بالکن یا تراس، به فضاهایی از خانه گفته می شود که محیط داخلی اتاق پذیرایی یا اتاق خواب یا آشپزخانه را به کمک یک درب، به فضای بیرونی متصل می کند. این فضای بیرونی معمولا در راستای طبقات خانه قرار دارد و از مصالحی همانند چوب، شیشه، سنگ و بتون در ساخت آن استفاده می شود. امروزه بکارگیری بالکن در خانه های آپارتمانی، بسیار همه گیر شده است.

بهترین ایده ها برای دکوراسیون تراس و فضای بالکن

استفاده از دیوارهای بالکن برای گل‌کاری

اگر فضای بالکن خانه شما کوچک است و فضایی برای مانور ندارید و می‌خواهید علاوه بر گل کاری، فضایی هم برای نشستن داشته باشید، به جای نصب گلدان روی سطح، از دیوارها کمک بگیرید. یک باغچه ی عمودی می تواند کار را تمام کند و جلوه ای زیبا به بالکن شما ببخشد.

استفاده از گلدان‌ها بر روی لبه تراس و یا نرده‌های بالکن

در صورتی که بالکن شما کم جا و کوچک است، راه حل دیگر برای ایجاد یک گل‌کاری زیبا در بالکن، نصب گلدان‌ بر روی لبه تراس و یا نرده‌ها است. شما می‌توانید از جا گلدانی‌های مخصوص برای این کار استفاده کنید. به این ترتیب، شما تنها از وجود گل‌های زیبا لذت نمی‌برید، بلکه هر کسی که نظاره‌گر بالکن خانه شما باشد، از تماشای آن لذت می‌برد.

استفاده از استندهای نردبانی شکل در بالکن

یکی از ایده‌های جذاب دیگر برای گل‌کاری در بالکن‌ها، استفاده از استندهای به شکل نردبان یا حتی اگر به آن دسترسی دارید نردبان‌های چوبی و قدیمی است. این ایده یک راه بسیار ساده و مؤثر برای صرفه‌جویی در فضای بالکن‌های کوچک است. طبقات این استندها به شما فضای مناسب برای قرار دادن تعداد کافی گلدان را می دهد ولی درعین حال فضای زیادی را از بالکن اشغال نمی کند.

استفاده از گلدان‌های معلق در بالکن

می توانید با نصب گلدان‌های زیبا از سقف، بالکن خود را جذاب تر کنید و تا حدودی دید آن را هم بگیرید. این روش با گلدان های روی دیوار، روی نرده ها ، نردبانی و … ترکیب زیبایی را برای سرسبزی بیشتر ایجاد می کند.

استفاده از گلدان‌هایی با برگ‌هایی پهن در بالکن

اگر می‌خواهید در گل‌کاری بالکن تنوع ایجاد کنید و فضا را دل‌چسب تر کنید، از گیاهانی با برگ‌های پهن استفاده کنید، این گلدان‌ها را در یک زاویه مناسب آویزان کنید تا به بهترین شکل ممکن بالکن را زیبا کنند.

کاشت سبزی‌های سرسبز و معطر در بالکن

برای کاشت سبزی‌های معطر و داشتن یک فضای سبز، همیشه نیاز به یک فضای بسیار بزرگ نیست. اگر بالکن شما در طول روز ۲ و یا ۳ ساعت آفتاب داشته باشد با کمی خلاقیت می‌توانید گلدانی از سبزی‌های معطر در بالکن کوچک خود داشته باشید و یک باغچه کوچک از سبزی‌ روی بالکن خود ایجاد کنید و با هر بار تماشای آنها لذت ببرید.

نورپردازی بالکن در شب

بعد از ساخت یک باغچه زیبا در بالکن خانه خود، از شب‌نشینی در فصل بهار لذت ببرید، تنها کافی است از یک نورپردازی زیبا در بالکن استفاده کنید تا از استشمام عطر گل‌های بهاری در شب بهره ببرید.

ایده سبز برای بالکن:

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا